نخبگان مازندران در پله نخست جهان قرار گرفتند
نخبگان مازندران در پله نخست جهان قرار گرفتند
مخترعان مازندرانی با ساخت پهباد هوشمند با قابلیت حمل بار و دید در شب و..توانستند مدال طلای مسابقات مخترعان در جهان را کسب کنند.

به گزارش ندای تجن- حامد ذاکریان، محمد حسین ذکریاپور، امیرحسین سیفی با طراحی و ساخت و پهپاد نجات غریق هوشمند فخران توانسته اند مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات در کشور را دریافت نمایند.

پیش از این محمدحسین ذکریاپور در گفت و گو با خبرگزاری مهر درباره این پهباد چنین گفته بود:این پهباد قابلیت حمل تجهیزات نجات به محل حادثه و برد پروازی تا ۳ کیلومتر را دارد.

 ذکریاپور با اشاره به ساخت پهپاد نجات غریق هوشمند فخران درباره نوآوری‌های این پهپاد توضیح داد و گفت: این پهپاد زمان کشف محل غرق شدگی را کاهش داده و قابلیت اعزام تجهیزات و حلقه نجات غریق به محل وقوع حادثه به صورت کاملاً خودکار و دقیق را دارد.

این فعال فناور با اشاره به اینکه این پهپاد هوشمند جی پی اس داشته و بازگشت اتوماتیک به محل مبدا را دارد، خاطرنشان کرد: همچنین قابلیت دید در شب هم برای حلقه نجات و هم برای دستگاه از دیگر مزیت‌های این پهپاد به شمار می‌رود.

ذکریاپور با بیان این مطلب که در این تجهیز از مادون قرمز برای شناسایی غریق استفاده می‌شود، گفت: این نوع دستگاه قابلیت ۲۰ کیلو حمل بار دارد.

وی افزود: برد پروازی این پهپاد تا ۳ کیلومتر و از دور قابل کنترل است و ۳۴ دقیقه می‌تواند پرواز کند.

این طراح پهپاد هوشمند نجات غریق تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش، ناو و ناوچه‌ها نظامی، شهرهای استان شمالی و جنوبی کشور می‌توانند از این محصول استفاده کنند. در استان مازندران بیش از ۱۶ شهر ساحلی داریم که می‌توانند از این پهپادها استفاده کنند.

وی بیان کرد: در جنوب کشور هم بیش از ۷۰ دستگاه در استان‌های خوزستان و هرمزگان را در نظر گرفتیم که می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند.

لازم به ذکر است ذکریاپور، ذاکریان و سیفی در مردادماه ۱۴۰۲ در رویداد ملی استارت آپی طرح های خلاقانه در دانشگاه امام خمینی نیروی دریایی ارتش بعنوان نفر اول این رویداد ملی انتخاب شدند و همچنین در آذر ماه امسال در جشنواره اندیشمندان پ دانشمندان جوان به عنوان برگزیده بخش علوم کامپیوتر انتخاب شدند.

محمد حسین ذکریاپور و حامد ذاکریان در سال گذشته با ایده طراحی سیستم نمونه اولیه حسگر پیش بینی سکته قلبی مبتنی بر رایانش مه مدال طلای مسابقات اختراعات جهانی امریکا را دریافت کردند و در جشنواره ملی پژوهشی شهید فخری زاده آنرا خدمت خانواده محترم شهید فخری زاده اهدا نمودند.

  • منبع خبر : دریافتی