افزایش 9 درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار طی نه ماه امسال
افزایش 9 درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار طی نه ماه امسال
مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت : طی نه ماهه امسال 104 نفر (103 و یک زن) بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند كه این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني مازندران ،دكتر علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان طی نه ماه امسال به ترتیب شهرستان ساری با 17، آمل با 13 و تنکابن با 10 مورد بیشترین فوتی و شهرستان های کلاردشت و فریدون کنار هر کدام با 2 مورد فوتي ،‌ كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.
وي تصریح کرد: بر اساس اين گزارش عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي با 44 نفر ، برق گرفتگی با 27 ، اصابت جسم سخت با 14 ، و سایر موارد با 12 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.
خرداد ماه بیشترین فوتی
بر اساس تفکیک ماه خرداد ماه با 17 ، فروردین ، آبان و آذر هر کدام با 13 و مورد بیشترین و اردیبهشت با 7 مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است.
سنین 41 تا 50 بیشترین فوتی
سنین 41 تا 40 سال با 27 مورد بیشترین فوتی و بیش از 61 سال با 7 فوتی کمترین آمار را داشتند.
افزایش 5 درصدی مصدومین حادثه کار
عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 661 (619 مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5درصد افزایش داشت .پایان پیام/