بدهی ۱۳ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی
بدهی ۱۳ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی
 معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با اشاره به مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از بیمه ها و تاخیر آنها در پرداخت به کادر درمان، گفت: تامین اجتماعی ۱۳ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدهکار است که تاخیر هشت ماهه پرداخت مطالبات پرستاران و پزشکان، موجب نارضایتی شدید است.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا-سعید کریمی امروز در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی نوشهر و مرکز ناباروری این بیمارستان که در حال ساخت است، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید استانی از بیمارستان‌های مازندران با ابراز رضایت از نحوه خدمت رسانی در این بیمارستان اظهار کرد: کادر درمان وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.

وی بااشاره به یک سری مشکلات مطرح شده از سوی پرستاران و مراجعان افزود: قرار شد با مساعدت وزارتخانه این مشکلات همانند پروژه ناباروری که مراحل نهایی آن است رفع شود و برای تجهیز آن از طریق وزارتخانه اقدام خواهیم کرد.

وی به بخش “سی تی اسکن” بیمارستان و نیروها و فرآیند آن  اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز با پیگیری حل خواهد شد.

بدهی ۱۳ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به علوم پزشکی

معاون وزارت بهداشت از همدلی موجود در استان و شهرستان نوشهر بین فرمانداری، نماینده مجلس و  دانشگاه علوم پزشکی ابراز رضایت و امیدواری کرد: طی ماه‌های آینده پیشرفت خوبی در بهداشت و درمان منطقه اتفاق خواهد افتاد.

کریمی تصریح کرد: وزارتخانه نیز خود را در راستای رویکرد خود که عدالت و تعالی سلامت هست موظف به رعایت می داند و باید گفت عدالت یعنی  شهرهایی که نسبت به شهرهای بزرگ امکانات کمتری دارند حمایت شوند تا دسترسی ها عادلانه باشد و در این جهت تجهیزات، امکانات و پزشک فراهم شود.

وی ادامه داد: نوشهر، چالوس و رامسر نسبت به شرق مازندران دارای امکانات کمتری هستند و نیاز به این دارد که زیرساخت‌های بهداشتی درمانی تقویت شود.

تبدیل مرکز ناباروری نوشهر به سطح سه

وی تاکید کرد: وزیر بهداشت هم بر این تاکید دارد که همه جا دسترسی عادلانه داشته باشند و مردم بتوانند بهترین امکانات را در کمترین زمان دریافت کنند.

معاون وزیر بهداشت، در خصوص مرکز ناباروری نوشهر گفت: این مرکز قرار بود سطح ۲ باشد اما فضای بزرگی دارد و از آنجایی که از ساری تا رشت مرکز سطح سه نداریم شاید بهتر باشد اینجا ناباروری سطح سه شود یعنی امکانات فوق تخصصی داده شود.

کریمی به گذراندن دوره نیروهای انسانی متخصص برای این مرکز اشاره کرد و متذکر شد: ساختمان مرکز دارای  ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و طبق قرار در وزارتخانه هر مرکزی به ۸۵ درصد برسد تجهیزات به صورت رایگان به مراکز داده خواهد شد.

 وی از افتتاح  مرکز ناباروری نوشهر طی چند ماه آینده خبر داد.

 معاون درمان وزارت بهداشت و درمان در ادامه با اشاره به مشکلات بیمارستان نوشهر از جمله کمبود پرستار و تجهیزات گفت: بیمارستان نوشهر دارای ۱۷۰ پرستار است بنابراین از میانگین کشوری بالاتر است و این نیاز به یک اصلاح فرایند دارد که ما از نیروهای موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم.

کریمی با بیان اینکه میانگین کشور یک پرستار است که اینجا از یک بیشتر است، افزود: موضوع کمبود دکتر بیهوشی و متخصص و اینکه بیماران به جاهای دیگر انتقال داده می شوند مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت تعالی سلامت است، خاطر نشان کرد: تامین نیروی متخصص پیگیری خواهد شد و در هر زمینه که کمبود باشد تلاش می‌شود جبران شود.

تاخیر پرداخت و بدقولی بیمه ها موجب نارضایتی کادر درمان است

وی با بیان اینکه نگه‌داشت نیروی انسانی بسیار مهم است، گفت: در حال حاضر  پرداخت هایی که به پزشکان و پرستاران می شود با تاخیر است و آنهم به دلیل بدقولی های سازمان های بیمه است که به‌ بالای هفت تا هشت ماه می رسد.

معاون وزیر بهداشت ضمن انتقاد از عملکرد بیمه ها بیان کرد: چرا این سازمان ها به وظیفه خود در پرداخت عمل نمی کنند.

کریمی افزود: طبق قانون بیمه ها باید ظرف سه ماه تسویه کنند  و از این قانون ۱۰ سال هم گذشته است اما طی این مدت کدام سازمان بیمه به وظیفه خود عمل کرده است؟

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما  از تامین اجتماعی ۱۳ هزار میلیارد تومان با تعرفه دولتی که بسیار ناچیز است طلب دارند، گفت: وقتی در پرداخت تاخیر ایجاد می شود پرستاری که دریافت مطالباتش هشت ماه طول می کشد  معلوم است که در ارائه خدمات وی تاثیر گذار است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تاخیر بیمه ها در پرداخت موجب می شود هزینه ها بر دوش مردم بیفتد، افزود: نباید بگذاریم پرداخت از جیب بالا برود و مسئول اینها بیمه ها هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: ۲۵ هزار نیروی درمانی در سه ماه اخیر طی آزمون جذب شدند.