شهدا دارای معرفت، بصیرت و آگاهی هستند/ مزارهای شهدا چراغ راه نسل آینده
شهدا دارای معرفت، بصیرت و آگاهی هستند/ مزارهای شهدا چراغ راه نسل آینده
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مقام و منزلت والای شهدا، گفت: برخی از ماها به دلیل اینکه دچار غفلت می شویم بصیرت لازم در دلمان به‌وجود نمی‌آید و راه درست را تشخیص نمی‌دهیم.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایثار مازندران، موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای قلعه پایان و سنکیابسر بهشهر، با اشاره به آیه‌هایی از کلام الله مجید، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید که ما مرگ و زندگی را خلق کردیم تا شما را مورد امتحان قرار بدهیم ببینیم کدامیک از شما گوی سبقت را می‌ربایید یعنی عمل نیک دارید.

وی افزود: عده ای در دنیا در این مسابقه سرعتشان بیشتر است و به جایی می‌رسند که باید اجر و پاداششان را بگیرند، اینکه انسان به بصیرت برسد و درونش متحول شود مهم است که به عوامل مختلفی وابسته است، انسان به این جایگاه نمی‌رسد مگر اینکه زمینه را فراهم کرده و به آن معرفت دست پیدا کنند.

موسوی مقدم تاکید کرد: به فرموده شهید حاج قاسم سلیمانی کسی شهید می‌شود که شهیدوار زندگی کرده باشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مقام و منزلت والای شهدا، گفت: برخی از ماها به دلیل اینکه دچار غفلت می شویم بصیرت لازم در دلمان به‌وجود نمی‌آید و راه درست را تشخیص نمی‌دهیم.

این مسئول گفت: به فرموده قرآن برای اینکه از غفلت به بیرون بیایید خیلی نیاز به استدلال نیست، چرایی مهم است و پاسخ انسان را به حقیقت می‌رساند.

وی با ذکر این سوال که شاید بگوییم چرا اسرائیل اینهمه آدم می‌کُشد؟ بیان کرد: باید معرفت لازم را پیدا کنیم تا گوی سبقت را از یکدیگر برباییم.

موسوی مقدم خاطرنشان کرد: در قرن بیست و یکم باوجود شعارهای حقوق بشری در سرزمین غزه میلیون‌ها انسان می‌میرند و کسی عِین خیالش نیست، چرا؟ انسان واقعا تعجب میکند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدار از خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی کرمان، اعلام کرد: این شهدا از خانواده‌های قشر متوسط رو به پایین بودند دریغ از یک گله و شکایت، همه از خصوصیات نیکوی شهید میگفتند.

این مسئول اظهار کرد: فردی که ۹ شهید داد و پدری که همسر، دختر و نوه اش به شهادت رسیدند پیام فرستادند که به مقام رهبری بگوییم یادتان می‌آید زمانی که در تهران ترور شدید به امام راحل چه گفتید؟ بگویید چیزی نیست ما هم آماده شهادتیم ناراحت نباشید، اینها اسرار است به مقامی می‌رسند که دهانشان را دوختند و حرفی نمی‌زنند چون فقط با خدا معامله می‌کنند.

وی حفظ امنیت و تمامیت ارزی کشور را از آثار و برکات وضعی خون شهید دانست و گفت: ما ملت امام حسینیم، صد سال آینده همین مزار شهدا چراغ راهی برای نسلهای آینده هستند چون برگزیده هستند و حرم شدند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اذعان داشت: ما در محاصره رسانه‌ای هستیم با منفی‌بافی ذهن نوجوانان را درگیر کردند اما آفتاب عالم‌تاب شهدا درگیر ابر نمی‌ماند و بیرون می آید شهدا دارای معرفت، بصیرت و آگاهی هستند.

در این یادواره عباس زارع نژاد مدیرکل حوزه دفتر ریاست بنیاد، امور بین الملل و روابط عمومی، سعید کهن سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان، آزادگان، مسئولین، مردم ولایی و همیشه در صحنه منطقه حضور داشتند.