افتتاح بیش از 200پروژه در ایام دهه‌فجر/تأکید نماینده ولی فقیه بر پیگیری پروژه‌های سفر رئیس جمهور/اجرای بیش از 1هزار پروژه زودبازده در سال آینده
افتتاح بیش از 200پروژه در ایام دهه‌فجر/تأکید نماینده ولی فقیه بر پیگیری پروژه‌های سفر رئیس جمهور/اجرای بیش از 1هزار پروژه زودبازده در سال آینده
در جلسه شورای اداری امروز عصر درباره پروژه های ایام دهه فجر صحبت شد و اینکه دستگاه های اجرایی آمادگی برگزاری انتخابات را دارند.

به گزارش ندای تجن – جلسه شورای اداری فرمانداری ساری با حضور آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بخشداران و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه یکی از کشاورزان از اهالی روستای تلو باغ درباره مشکل کمبود آب برای کشاورزی گلایه کرد و از مسئولان یاری خواست که فرماندار دستور پیگیری مشکلات مردم منطقه در جلسه‌ای با بخشدار داد.

در ادامه فرماندار ساری گذری به برگزاری انتخابات در تاریخ 11 اسفندماه سال جاری زد و گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را دارند.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اجرای عملیات آسفالت در تعداد 100 روستای ساری طی سال های 1401و 1402، افزود: این اقدامات با همکاری دهیاری ها و حمایت بنیادمسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی به افتتاح 220 پروژه با اعتنبار 800میلیارد تومان در ایام دهه فجر سال جاری اشاره کرد و ادامه داد:اعتقاد داریم هر چقدر امور مردمی سازی شود شرایط بهتری ایجاد می شود .

نوبخت بیان کرد: ستاد انتخابات شهرستان با بیش از 400 شعبه اخذ رأی در ساری و 71شعبه اخذ رأی در میاندورود آمادگی برگزاری انتخابات را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز با بیان تبریک ایام بعثت پیامبر خاتم حضرت محمد «ص» و ایام دهه فجر، گفت: خدای بزرگ در قرآن کریم به ما آموخته است که به یاد نعمت‌های او باشیم و محبت‌ها و خدمت‌ها را فراموش نکنیم.

آیت‌الله لائینی با اشاره به اینکه وقتی مسئولیتی برعهده می‌گیریم باید پاسخگوی عملکرد خود باشیم، افزود: این موضوع که مردم برای انجام کاری به ما مراجعه می‌کنند درواقع نعمتی از طرف خداوند است که بر دوش ما نهاده شده است، حال اگر شکرگزار آن باشیم و با خوش‌رویی پاسخگویی کنیم شکر نعمت کردیم و اگر نسبت به درد مردم بی‌توجه باشیم کفر نعمت کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر پیگیری پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور، گفت: لازم است تعداد پروژه‌های انجام شده و باقی‌مانده مشخص شود تا مردم آگاهی یابند.

آیت‌الله لائینی بر دانش‌بنیان‌شدن کشاورزی در مازندران تأکید کرد و ادامه داد: مشکلات بسیاری در حوزه کشاورزی وجود دارد که با دانش‌بنیان‌شدن آن می‌توانیم بخشی از آن را حل کنیم.

در ادامه فرماندار ساری به ارائه گزارشی از پروژه‌های انجام شده سفر رئیس‌جمهور پرداخت و افزود: در منطقه دودانگه از تعداد 52 مصوبه سفر 20مصوبه به اجرا درآمد و مابقی در حال اجرا است.

نوبخت بیان کرد: در منطقه چهاردانگه از 57 مصوبه نزدیک به 25مصوبه اجرا شد و مابقی در حال اجرا است که با همکاری مدیران شهرستانی به زودی انجام می شود.

نماینده دولت در شهرستان ساری با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف در مساجد، افزود: برنامه‌های بسیاری در طول این مدت از جمله مراسم گرامی داشت مقام مادر و پدر و شهادت حاج‌قاسم سلیمانی با همکاری مردم برگزار شد.

همایش فاتحان فاو در ایام دهه فجر

فرماندار ساری با بیان اینکه همایش فاتحان فاو در ایام دهه فجر با میزبانی شهرستان برگزار می‌شود، گفت: در شورای مسکن شهرستان نیز اعتبارات خوبی برای ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره» و اداره کل بهزیستی استان در محل بام شهر ساری اختصاص یافت.

نوبخت با اشاره به همکاری و تقدیر فرمانداری از پیش‌کسوتان و ریش‌سفیدان شهر که از ابتدای انقلاب جزو نخبه‌ها بودند، افزود: ما در ایام دهه فجر به دیدار آنان می‌رویم و از نقش‌آفرینی آنان در عزت شهر تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های ضدانقلاب و انسان‌های تفرقه‌افکن از برگزاری انتخابات باشکوه خوششان نمی‌آید، گفت: ما آگاهی‌رسانی لازم درباره نحوه انتخاب افراد شایسته را به مردم می‌گوییم تا نمایندگانی از جنس مردم و از دل آنان را برگزینند.

در ادامه رؤسای برخی ادارات و نهادها به بیان برنامه‌های خود در ایام دهه فجر پرداختند.

*** اجرای بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه زودبازده شهرداری در سال ۱۴۰۳

به گزارش روابط‌عمومی فرمانداری ساری، محمدحسین قبادی شهردار مرکز استان بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساری با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: دهه فجر یادآور روزهای پرخاطره و سرنوشت‌ساز ملت و سرآغاز طلوع خورشید عالم‌تاب انقلاب اسلامی است، بدون تردید مردم انقلابی و ولایت‌مدار ساری با حضور پرشور خود در راهپیمایی حماسی و دشمن‌شکن یوم‌الله ۲۲ بهمن ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های رفیع معمار کبیر انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با رهبر فرزانه جلوه‌های سرآمدی از قدرشناسی خود نسبت به‌نظام جمهوری اسلامی را به منصه ظهور خواهند رساند.

وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: انتخابات از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مشارکت ملت برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران است و همگان وظیفه داریم زمینه برگزاری انتخابات پرشور خود در پای صندوق‌های رأی، برگ زرین دیگری را به افتخارات شهرمان اضافه کنیم.

شهردار ساری به اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف عمرانی و خدماتی اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به مشکلات عمده و اساسی که در مجموعه شهرداری وجود دارد؛ اما شهرداری در جهت توسعه مرکز استان و خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان اهداف کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت را ترسیم کرد.

قبادی با بیان اینکه با همین هدف دیپلماسی در مجموعه مدیریت شهری فعال شد و دیدار با مقامات دولتی، لشکری اعم از معاونان، رئیس‌جمهور و وزرا در دستور کار قرار گرفت از حمایت‌های استاندار مازندران، معاونت عمرانی استاندار و فرماندار ساعی و پر تلاش ساری قدردانی کرد.

وی ادامه داد: اگرچه مشکلات فراوانی به‌واسطه بدهی‌های گذشته از جمله بدهی چند صدمیلیاردی به تأمین اجتماعی و پیمانکاران در شهرداری وجود دارد؛ اما تلاش می‌شود تا شرایط خوبی را برای شهروندان فراهم کند.

شهردار مرکز استان به موضوع پسماند ساری اشاره کرد و بیان داشت: ماهیانه حدود ۸ میلیارد تومان برای حمل زباله به سازمان گلستان پرداخت می‌شود.

قبادی به نیروگاه زباله‌سوز ساری به‌عنوان مهم‌ترین پروژه زیست‌محیطی در شمال کشور اشاره کرد و گفت: ۴۱۸ میلیارد تومان در دولت سیزدهم اختصاص پیدا کرد که طی ۱۱ماهه گذشته ۲۶۵ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

وی به تصویب طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: بلندمرتبه‌سازی شهر ساری به‌عنوان پایلوت استان در دستور کار قرار دارد.

قبادی با بیان اینکه اجرای ۲۰ پروژه زودبازده در دستور کار شهرداری قرارداد، افزود: بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پروژه زودبازده در سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت.

شهردار ساری با بیان اینکه در یازده‌ماهه گذشته ۸۷ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر انجام شد از لایروبی ۳۲ هزار مترمکعب لایروبی رودخانه تجن خبر داد.

وی، اصلاح روشنایی بلوار فرح‌آباد، بلوار داراب و بلوار کشاورز را از دیگر اقدامات شهرداری ساری عنوان کرد و افزود: اصلاح رفیوژ و روشنایی بلوار امام روح‌الله تا پایان امسال انجام می‌شود.

قبادی با بیان اینکه فاز سه ابن شهرآشوب تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه پل‌تا‌پل و پارک شهید نوبخت از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری است.

وی از افتتاح پروژه انبار توشه تا پایان هفته آتی خبر داد و افزود: این پروژه بعد از ۶ سال افتتاح می‌شود.

در پایان با حضور فرماندار مرکز استان از جمعی از سفیران دانش‌آموزی اعتکاف، فرزندان گران‌قدر شهدای والامقام که در برگزاری همایش پدران آسمانی در شهرستان ساری تلاش و کوشش نمودند و پاکبان بازنشسته و زحمت‌کش شهرداری ساری تقدیر و تجلیل به عمل آمد.