امروز یکی از مهمترین ابزار‌ها برای بصیرت افزایی زبان شعر و هنر است
امروز یکی از مهمترین ابزار‌ها برای بصیرت افزایی زبان شعر و هنر است
«احسان آهنگر» با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تأکید بر استمرار چنین برنامه‌هایی، زبان شعر را بهترین سوژه دانست که ستارگان درخشانی چون حافظ، سعدی، مولانا، فردوسی، محتشم و شهریار و ... در آسمان فرهنگ و ادب و هنر این سرزمین می‌درخشند، گفت: زبان شعر به جهت گویایی و رسایی که دارد ماندگار است و منشأ بسیاری از تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه است.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ویژه برنامه استانی محفل «شعر فجر» عصر در روز (۱۴بهمن) همزمان با سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در دفتر آیت الله «محمدی لائینی» نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران، با حضور «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «سکینه خاتون مهدیان پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و «مهدی معصومی گرجی» رئیس حوزه هنری مازندران و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شعرخوانی شاعران آئینی استان مازندران برگزار شد.

«احسان آهنگر» با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تأکید بر استمرار چنین برنامه‌هایی، زبان شعر را بهترین سوژه دانست که ستارگان درخشانی چون حافظ، سعدی، مولانا، فردوسی، محتشم و شهریار و … در آسمان فرهنگ و ادب و هنر این سرزمین می‌درخشند، گفت: زبان شعر به جهت گویایی و رسایی که دارد ماندگار است و منشأ بسیاری از تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه با توجه به ماندگاری ذاتی که شعر دارد و تنها رسانه‌ای است که در دوران انقلاب اسلامی در شکل‌گیری انقلاب تاثیر داشت، گفت: شاعران و ادیبان این سرزمین همواره در صحنه‌های مختلف ایفای نقش کردند و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی منشأ تحول بودند.

به گفته مدیرکل دستگاه فرهنگ در مازندران نشست سالانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شاعران نشان از جایگاه والای شاعران در انقلاب اسلامی دارد.

آهنگر با بیان اینکه شعر و شاعران در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش بسیار ارزشمندی ایفا کردند، اذعان داشت: امیدواریم شاعران در استمرار و تداوم این انقلاب عاشورایی هم در خط مقدم باشند.

وی با اشاره به جایگاه شعر و شاعران در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: شاعران شور زایدالوصفی را در جوانان برای مقابله با استکبار و نظام سلطه ایجاد کرده اند.

این مسئول فرهنگی گفت: امروز هم قشر فرهیخته و اثرگذار دفاع از ارزش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی را بر خود تکلیف می‌دانند و وظیفه انعکاس و تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی ۴۵ سال گذشته در برابر جنگ ترکیبی دشمن را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه تمام قد ایستاده است، تأکید کرد: امروز جامعه شاعران کشور و استان ما باید در این زمینه ایفای نقش اساسی داشته باشند و با استفاده از طبع هنری خودشان بصیرت افزایی کنند.

آهنگر با اشاره به  آزمون سخت و سرنوشت ساز انتخابات پیش رو بیان کرد: جامعه ادبی به جهت ایجاد شور انتخاباتی و فراهم کردن مقدمات حضور حداکثری پای کار بیایند و همه ظرفیت‌ها جهت آگاهی‌بخشی احساس تکلیف کنند و امروز یکی از مهمترین ابزار‌ها برای بصیرت افزایی زبان هنر است و شاعران نقش ارزنده‌ای در این زمینه دارند.