معرفی برگزیدگان سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو/علاقه‌مندی شهرداری بهشهر برای اجرای طرح ماپ/اعلام آمادگی محیط‌زیست کشور برای بین‌المللی‌شدن جشنواره عکس فلامینگو
معرفی برگزیدگان سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو/علاقه‌مندی شهرداری بهشهر برای اجرای طرح ماپ/اعلام آمادگی محیط‌زیست کشور برای بین‌المللی‌شدن جشنواره عکس فلامینگو
مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو با معرفی برگزیدگان خود پایان یافت.

ندای تجن – مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو با حضور شهردار بهشهر یاسر احمدی
با حضور نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت مردمی سازمان محیط، زیست کشور، مدیران استانی و شهرستانی و عکاسان خبری و تبلیغاتی عصر روز 18 بهمن ماه سال جاری در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر برگزار شد.

شهردار بهشهر در این مراسم با بیان اینکه میانکاله شبه‌جزیره ارزشمند است که برای شناسایی این مکان بهتر از هنر زبان پیدا نشد، گفت: همین موضوع سبب شد تا سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو را با همکاری ادارات کل محیط‌زیست، منابع طبیعی، فرهنگ و ارشاد و شورا و شهرداری بهشهر برگزار کنیم.

یاسر احمدی افزود: شهرداری بهشهر با داشتن کارخانه کمپوست دارای محدودیت‌هایی هم هست و علاقه‌مندیم عملیات اجرایی طرح ماپ «مدیریت اجتماعی پسماند» را اجرا کنیم و از منابع و ظرفیت صندوق ذخیره ارزی برای انجام آن استفاده شود.

وی اضافه کرد: قرار شد تا در سال آینده مراسم را به‌روز میانکاله را در تاریخ 27 دی ماه برگزار کنیم.

گروه هنری بانوان به خوانش جملاتی درباره میانکاله به زبان های مختلف فارسی، انگلیسی،روسی، عربی، چینی پرداختند.

میرزایی فرماندار بهشهر نیز از مسئولان حاضر و هنرمندان تشکر کرد و برای کمک به حفاظت محیط‌زیست اعلام آمادگی نمود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز میانکاله را یکی از بکرترین مناطق گردشگری کشور و دنیا توصیف کرد که حفاظت از آن مسئولیت ما را سنگین می کندو گفت: خوشحالم که از هنر استفاده شد که امروز مهم‌ترین ابزار هنر برای انتقال پیام است
احسان آهنگر افزود: دنیا امروز شاهد تحولات بسیار علمی و سیاسی است و رسانه مهم‌ترین  بستر تحول‌ساز برای عرصه‌های مختلف است به‌طوری‌که امروز عکاسی یکی از مهم‌ترین سلاح‌ها هست.

در ادامه بیانیه هیئت داوران جشنواره توسط سید محمد محمدی دبیر جشنواره خوانده شد.

بر اساس گزارش فارس سید محمد محمدی، اظهار کرد: داوری سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو با حضور داوران مهدی معصومی گرجی از ساری، صادق سوری از سیستان و بلوچستان، مهدی سروری از تهران در سالن اجتماعات شهرداری بهشهر برگزار و بر اساس رأی داوران برترین‌های این جشنواره‌ معرفی شدند

وی افزود: از ۶۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه ۳۱۰ اثر راه‌یافته که بر اساس اصول و استاندارهای جشنواره به بخش داوری راه پیدا کردند که ۵۰ اثر  منتخب از نگاه داوران به نمایشگاه راه یافت که با رقابت ۱۴۱ عکاس در این دوره همراه بود.

دبیر سومین جشنواره ملی عکس فلامینگو یادآور شد: آثار عکاسان ابراهیم فلاح، امیرحسین حیاتی، امین رحمانی، ایمان حسینیان، حامد عسگرپور، حسین ابراهیمی، حمزه عموزاد، رامین وحدانی، علی نوری، فاطمه قلندری، مجتبی محمدی نیا، ممحمدجوادرستمی، محمدرضا ضابط، محمد عطایی، محمد یخکشی، مریم خدا وردی، مریم عابدینی، منصوره عموزاد، مهدی محبی پور، یاسر عموزاد و ولی شجاعی لنگری به سومین جشنواره عکس فلامینگو راه یافت.

وی افزود: بر همین اساس نتیجه داوری به شرح ذیل بود که نفر اول در بخش تک عکس امیرحسین حیاتی از بهشهر، نفر دوم مهدی محبی‌پور از ساری و نفر سوم یاسر عموزاد مهدی رجه‌ای از بهشهر و همچنین نفر برتر در بخش مجموعه عکس مجتبی محمدی‌نیا از بهشهر با عنوان تنهایی بوده است.

محمدی گفت: از نگاه داوران عکس‌های ابراهیم فلاح، مجید زاهدی و حمزه عموزاد به‌عنوان عکس‌های شایسته تقدیر معرفی شدند.

به گزارش ندای تجن – معاون آموزشی و مشارکت مردمی سازمان محیط‌زیست کشور نیز در ادامه با بیان اینکه معاون رئیس‌جمهور بر روی میانکاله توجه دارد و من هم توجه دارم و حفظ محیط‌زیست با زبان هنر را مهم می‌دانم، گفت: شهردار و فرماندار بهشهر نسبت به میانکاله و هم نسبت به هنر حساسیت دارند.
نورالله مرادی با بیان اینکه روایتگری با استفاده از عکس سبب می‌شود تا طراوت‌ها و زیبایی‌ها و ارزش‌های میانکاله را به ما نشان دهند، افزود: لازم است با همکاری، بیشتر و افق آینده‌نگرانه این فرصت حضور را در اختیار همه هنرمندان قرار دهیم و ما تلاش می‌کنیم تا زمینه بین‌المللی شدن جشنواره فراهم شود
وی پیشنهاد کرد: در سال آینده برای حوزه، بین‌الملل بخش مجزایی در نظر گرفته شود و ما در سازمان محیط‌زیست هزینه آن را می‌دهیم تا در سال آینده گسترش یابد.


مرادی بیان کرد: هزینه چاپ کتاب عکس‌های ۳ دوره گذشته جشنواره ملی عکس فلامینگو را می‌دهیم تا چاپ شود.
معاون آموزشی و مشارکت مردمی سازمان محیط‌زیست کشور پیشنهاد کرد گروه هم‌خوانی ویژه میانکاله در سال آینده تهیه، شود تا بتوانیم در همه‌جا اجرا کنیم و هزینه اجرای آن را تقبل می‌کنیم.
مرادی افزود: سازمان محیط‌زیست معتقد است که ما از طریق، زبان هنر می‌توانیم نسل دوستدار محیط‌زیست را بسازیم تا با نگاه هنرمندانه شما جلوی تخریب محیط، زیست را بگیریم
عکس:ابراهیم فلاح