تلاش کنیم تا فیلم مازندرانی به جشنواره فجر راه یابد
تلاش کنیم تا فیلم مازندرانی به جشنواره فجر راه یابد
معصومی گرجی با انتقاد از جای خالی فیلم های مطرح در جشنواره فجر مازندران گفت: معرفی الگوهای برتر تربیتی نیاز جامعه امروز است مسئولین با وجود پیشینه غنی فرهنگی، دینی و هنری مازندران برای راهیابی فیلم از این دیار به جشنواره فجر تلاش کنند.

ندای تجن- مهدی معصومی گرجی -رئیس حوزه هنری مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ادای احترام به مقام شامخ شهدای فجر آفرین و امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بابیان اینکه جشنواره فیلم فجر ویترین تولیدات یکساله سینمای ایران است، اظهار کرد: امروز دنیا از فیلم به عنوان یک رسانه برای فرهنگ سازی و جریان سازی بهره می گیرد باید این رویکرد مورد توجه فیلم سازان کشور برای فرهنگ سازی در حوزه ارزش های دینی، قرآنی و انقلابی باشد.

وی ضمن قدردانی از عوامل برگزاری فیلم فجر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امورسینمایی حوزه هنری مازندران و سینمای جوان استان برای اکران فیلم های این جشنواره در سینما سپهر ساری، افزود: نفس برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان ها ارزشمند است اما باید تدابیری اتخاذ شود که خروجی بهتری را شاهد باشیم.

معصومی گرجی برلزوم اکران فیلم های مطرح جشنواره فجر در استان ها با هدف جذب مخاطب حداکثری تاکید کرد و گفت: همچنین باید زمینه حضور عوامل فیلم ها برای برگزاری نشست های پرسش وپاسخ در حاشیه اکران فیلم ها فراهم شود.

وی خواستار اطلاع رسانی درخصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر در مراکز استان ها بین اقشار مختلف از جمله جامعه دانش آموزی و دانشجویی شد و ادامه داد: باید برای استفاده حداکثری مخاطبین از محتوای فیلم های این جشنواره علاوه بر اطلاع رسانی، توزیع بلیط بین برخی از مخاطبین مورد توجه باشد.

معصومی گرجی با اشاره به پیشینه دینی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و … مردمان مازندران گفت: فیلم سازان باید در تولید آثار سینمایی اصالت، فرهنگ، آداب و رسوم، سبک زندگی، تاریخ  و… این دیار را مورد توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیل فجر بهترین بستر برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی است، خاطرنشان شد: باوجود هجمه های فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی برای تضعیف خانواده، کمرنگ شدن اعتقادات دینی نسل نو و ایجاد یاس و ناامیدی بین ملت، باید فیلم سازان برای تقویت روحیه خودباوری و امید در جامعه تلاش کنند.

معصومی گرجی بیان کرد: مردم فرهنگ‌دوست، هنرمند، هنردوست و مهمانپذیر مازندران علاقه مند به برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری هستند زیبنده نیست که بابرخورداری از سرمایه های فرهنگی هنری استان، تاکنون اثری از مازندران به جشنواره فیلم فجر راه نیافته است.  

وی به پروژهش های فرهنگی، ادبی، هنری، دینی، اجتماعی و … که درحوزه مازندران صورت گرفته اشاره کرد و خواستار توجه فیلم سازان، نویسندگان و کارگردانان برای تولیدآثار مختص مازندران برای راهیابی به جشنواره فیلم فجر شد و گفت: مسئولان ارشد استان به این مسئله مهم باید توجه کنند که ما هنوز نتوانستیم در این سال‌ها یک فیلم سینمایی بسازیم.

معصومی گرجی اذعان کرد: زندگی خلبان شهید احمد کشوری و خلبان شهیدعلی اکبر شیرودی در خارج از مازندران فیلم می شود، چرا باوجود اینکه این شهدا متعلق به مازندران هستند فیلم سازان این دیار نتوانند بودجه‌ای برای ساخت فیلم دریافت نماینددرصورتیکه محتوا و فیلمنامه موجود می باشد اما از فیلم ساز بومی حمایت نمی شود.

وی در ادامه سخنانش در خصوص فیلم سینمایی «آسمان غرب» نخستین روایت سینمایی از رشادت‌های خلبان شهید علی اکبر شیرودی، گفت: آسمان غرب به ایثارگری، سلحشوری، اخلاق و معرفت شهید شیرودی پرداخت، اینکه حوزه هنری تلاش دارد به ارزش های دوران دفاع مقدس بپردازد ارزشمند و شایسته تحسین است.