احتمال وقوع سیلاب محلی زمستانی از فردا در مازندران
احتمال وقوع سیلاب محلی زمستانی از فردا در مازندران
هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران را در خبر زیر بخوانید:

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: براساس پیش بینی هواشناسی استان با عبور سامانه سرد بارشی از روز جمعه ۲۷ بهمن تا اواخر وقت یکشنبه ۲۹ بهمن شاهد بارش متناوب باران، کاهش محسوس دما، وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مه گرفتگی با بارش برف و کولاک در نیمه غربی و مرکزی و همه مناطق استان خواهیم بود.
حسینعلی محمدی افزود: در این مدت آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی بدلیل کاهش دما، بارش و کولاک برف و یخبندان، افزایش مصرف حامل‌های انرژی بدلیل کاهش محسوس دما از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
او گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
محمدی ادامه داد: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.
او افزود: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها تدابیر و اقدام احتیاطی لازم را انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: با توجه به پیش بینی مواج شدن دریای خزر از قایقرانی ماهیگیری و انجام ورزش‌های آبی در این مدت جدا خودداری کنند.
محمدی افزود: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.
او گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند