بیان 2کار مجمع برای مردم مازندران/به‌زودی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مازندران مستقر می‌شود
بیان 2کار مجمع برای مردم مازندران/به‌زودی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مازندران مستقر می‌شود
در نشست هم اندیشی امروز مسائلی از طرف اصحاب رسانه مازندران مطرح شد و رئیس مجمع به بخشی از آن ها پاسخ داد که قرار هست در جلسات بعدی بیشتر توضیح دهد.

به گزارش ندای تجن – نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه مازندران با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان برگزار شد.

در ابتدای نشست تعدادی از مدیران رسانه و خبرنگاران به بیان نظرات، پیشنهادها و گلایه‌های خود پرداختند.

درنظرگرفتن مکان ثابت برای برقراری ارتباط میان مردم، رسانه‌ها و سایر مسئولان استان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از نکات موردتوجه در صحبت‌های خبرنگاران بود.

در ادامه استفاده از ظرفیت مدیران میانی مازندرانی در کشور، کمک و حمایت از بخش کارگری به‌ویژه بازنشستگان استان، چگونگی تشویق مردم و نسل دهه هشتادی برای حضور در انتخابات، لزوم استفاده از ظرفیت جوانان توانمند رسانه‌ای در حوزه دیپلماسی رسانه کشور، توجه به معیشت و بیمه اصحاب رسانه، توجه به ورزشکاران ملی‌پوش مازندران، توجه به 4مؤلفه کشاورزی، گردشگری، صنعت و ورزش مازندران ، جنگل های هیرکانی، تکمیل پروژه‌های ناتمام مانند سد هراز از عمده مسایل و درخواست‌های مطرح شده از زبان مدیران رسانه و خبرنگاران بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: بخشی از مسئولیت ما در حیطه ملی تعریف شد و بخشی نیز محدود به این استان است.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در جایگاه مسئولیت ملی نمی‌توانم نگاه بخشی داشته باشم، افزود: خودم علاقه‌مند به حضور در جمع دوستان رسانه هستم، علاقه شخصی بنده بیشتر در حوزه فلسفه است.

وی با اشاره به اینکه اگر رسانه در چارچوب رسالت خود عمل کند مسلماً در شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد نقش اثرگذاری دارد، ادامه داد: در حال حاضر علمای غرب که در بخش رسانه جلوتر از ما فعالیت دارند در حوزه اخلاق رسانه در حال فعالیت هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: چون رسانه یک قدرت است که می‌تواند در خدمت شفافیت و ابراز واقعیت باشد، در خدمت تذهیب باشد همان‌طور هم می‌تواند در خدمت مسیر خلاف این ویژگی‌ها نیز حرکت کند.

آیت‌الله لاریجانی به بیان خلاصه کوتاهی از وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و قول دارد در جلسه دیگری توضیح بیشتری درباره وظایف مجمع بیان کند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بر حفظ جنگل‌های هیرکانی است، گفت: اما توجه به این بخش آن طور که باید اجرایی نمی‌شود، در چند سال اخیر هیئت عالی نظارت تشکیل شد تا بر مصوبات دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی از لحاظ تبیین سیاست کلی بررسی کند.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام به فکر مازندران نیز هست، افزود: دو کار برای مازندران انجام دادیم که یکی از آن‌ها تصویب 3 منطقه آزاد در مازندران است که شما بررسی کنید و ببینید در کشور کدام استان این تعداد منطقه آزاد را دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر کمکی که در ادامه برای کمک به اجرایی‌شدن منطقه آزاد از دست ما برمی‌آید انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه 4 مشکل در مازندران از جمله برنج، مرکبات، منابع طبیعی و بنیادعلوی را به رهبر فرزانه گفتم، افزود:ایشان به رئیس جمهور دستور اکید برای رسیدگی دادند.

آیت‌الله لاریجانی با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی هست و باید گلایه مردم را بپذیریم، گفت: باتوجه‌به اهداف بالایی که داریم نیاز هست که گلایه‌ها را در بستر اقتدار نظام و امنیت ملی رفع کنیم.

وی از اصحاب رسانه درخواست کرد تا اقتدار نظام و امنیت ملی را در پوشش اخبار انتخابات در نظر گیرند و افزود: در دنیا کشورهای غربی در زمان ساخت فیلم‌ها و تئاترهای خود ریشه فلسفی را موردتوجه قرار می‌دهند؛ اما ما این موضوع را رها کردیم که لازم است پشتوانه فکری و فرهنگی خودمان را حفظ کنیم.

آیت‌الله لاریجانی قول پیگیری راه‌اندازی دفتر خود در مازندران را داد.