کشاورزی هر منطقه مناسب با استعدادش توسعه یابد
کشاورزی هر منطقه مناسب با استعدادش توسعه یابد
استاندار مازندران با بیان اینکه باید کشاورزی روستا را دانش‌بنیان کنیم، گفت: باید با شناسایی استعدادهای هر منطقه، کشاورزی مازندران را توسعه دهیم. ‎

ندای تجن- سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران بعدازظهر روز 28بهمن ماه سال جاری در همایش دهیاران بخش چمستان نور اظهار کرد: انقلاب اسلامی هرکجا نیاز به حمایت داشت مردم سنگ تمام گذاشتند و مردم در طول این سال‌ها هرکاری برای انقلاب اسلامی نیاز بود انجام دادند.

وی ادامه داد: محتواهایی که در راهپیمایی امسال مطرح شد غنی بود و نشان از بصیرت بالای مردم دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امیدواریم سفرهای شهرستانی دستاوردهای خوبی برای مردم به همراه داشته باشد، افزود: چمستان نور جزو دست نخورده ترین بخش‌های مازندران و مهیا برای توسعه و رشد است.

حسینی‌پور ادامه داد: اگر با نگاه علمی و دقیق راهبردی به چمستان و سایر بخش‌ها بنگریم زیباترین مناظر طبیعی را شاهد هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزی بند شده به دو محصول خاص که گاهی هم این دو محصول با بی مهری در سطح ملی مواجه می‌شوند، در حالیکه کشاورزی در کشورهای دیگر جزو صنایع های تک قرار گرفته است، گفت: به دنبال این هستیم پهنه‌های اقتصادی استان را تعریف کنیم تا روستائیان در آن پهنه‌ها رشد پیدا کرده و محصولات صادرات محور تولید کنند.

حسینی‌پور ادامه داد: تصمیم داریم در این منطقه دامداری را برگردانیم و ایجاد دامداری‌های سنگین و بالای هزار رأسی در روستاها ایجاد کنیم، چراکه با این اقدام روستائیان می‌توانند به تولید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور که باید کارخانه بزرگ اقتصاد روستا را فعال کنیم، گفت: روستاهایی داریم که به سمت توسعه رفتند و علل و عوامل رشد برخی از روستاها شناسایی شد که با بررسی‌های انجام شده شاهد بودیم اراده برخی از مردم روستا و جوانان نخبه روستا راهکاری برای رشد و توسعه روستا بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه کشاورزی روستا را دانش‌بنیان کنیم، افزود: باید دهکده کشاورزی صنعتی در روستاها ایجاد کنیم.