کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت‌های خوبی برای ماندگاری قرآن دارند
کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت‌های خوبی برای ماندگاری قرآن دارند
آهنگر اظهار کرد: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ظرفيت هاي خوبي براي ماندگاري قرآن بين مردم دارند و ازاين ظرفيت بايد به خوبي بهره گرفت.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی ستاد  هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: «احسان آهنگر»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز چهارشنبه (2 اسفند) در در آئین رونمایی از صفحه اختصاصی مسجد؛ پایگاه قرآنی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار کرد: یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰ آلاله زهرایی را گرامی می داریم و امیدواریم که در زمره سربازان حضرت مهدی موعود(عج) قرار گیریم و مایه خوشحالی است که در سالروز ولادت حضرت علی اکبر و در آستانه ولادت گل نرگس شاهد رونمایی از این صفحه ارزشمند هستیم.

آهنگر بیان کرد: ترویج فعالیت های قرآنی بر همه واجب است و با یک نگاه تکیلف مدارانه باید به آن توجه شود و جهت گسترش و بسط فعالیت های قرآنی با حرکت هم افزا و حودت رویه در این مسیر باشیم.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری به در راس قرار گرفتن فعالیت های قرآنی، توجه ویژه دارند و ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی نباید معطل ابلاغیه و دستورالعمل ها باشد چرا که  قرآن جزلاینفک امت اسلامی است و باید بیش از پیش به اینگونه از فعالیت ها عنایت داشت.

آهنگر به  دسیسه های  دشمنان اسلام برای تضعیف جایگاه قرآن کریم طی یکهزار و 400 سال اشاره کرد و افزود: خدا، حافظ قرآن است و تمام این دسیسه ها به شکست می رسد.

وی اظهار کرد: معارف قرآنی در زندگی مردم جاری باشد تا شاهد رفع مشکلات باشیم و با انس با قرآن می توان به سعادت رسید و تنها راه سعادت بشر انس و الفت با معارف کلام وحی است.

آهنگر بیان کرد: تمسک به مفاهیم قرآنی و پیاده سازی آن در زندگی به طور عملی می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و بخشی از مشکلات امروز بدون تردید به دلیل فاصله گرفتن از کلام وحی است.

وی ابراز کرد: موسسات قرآنی  باید احیا شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد با موسسات قرآنی در تعامل باشند و به این صورت فعالیت های قرآنی مسجد محور بیشتر مورد عنایت باشد.

آهنگر بر توسعه فعالیت های قرآنی بر پایه مردم تاکید کرد و گفت: استفاده از ابزار هنر جهت ماندگاری بسیاری از فعالیت ها مفید است و کانون های فرهنگی هنری مساجد چون رویکرد فرهنگی و هنری دارند می توانند از ابزار هنر برای مانایی بیشتر قرآن استفاده کنند و نهاد خوبی برای ماندگاری قرآن بین مردم هستند.