146پایگاه قرآنی در مازندران فعالیت دارند
146پایگاه قرآنی در مازندران فعالیت دارند
حجت الاسلام ترابيان از فعاليت 146 پايگاه قرآني در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مازندران بر اساس منويات مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) خبر داد.

به گزارش  ندای تجن به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران: حجت الاسلام «محمد ترابیان»، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز چهارشنبه (2 اسفند) در آئین رونمایی از صفحه اختصاصی مسجد؛ پایگاه قرآنی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مربوط دیگر اظهار کرد: 146 پایگاه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران فعالیت دارند که بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی تشکیل شدند.

حجت الاسلام ترابیان بیان کرد: یک پایگاه قرآنی علاوه بر برگزاری جلسات مداوم حفظ، روخوانی و … باید جلسات مجلسی قرآنی نیز داشته باشد و کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی خیلی قوی پای کار آمدند.

وی ابراز کرد: صفحه اختصاصی مسجد؛ پایگاه قرآنی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، فعالیت را برای مدیران مجری پایگاه قرآنی راحت تر می کند چرا که  این مدیران با با ثبت اسامی و سوابق قاریان قرآن که در آن صورت گرفته به راحتی می توانند بایکدیگر در تعامل باشند و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز حمایت مالی می کند.

حجت الاسلام ترابیان گفت: استان مازندران، مبدع و طراح کرسی تلاوت قرآن بود که در حال حاضر تمام پایگاه های قرآنی کشور از آن بهره می ببرند.

وی به اجرای 30 مسجد، 30 محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری ساری در پایگاه های قرآنی مساجد ساری اشاره کرد و افزود: تاکنون جلسات مجلسی خوبی در پایگاه های قرآنی استان مازندران داشتیم.

حجت الاسلام ترابیان اظهار امیدواری کرد تا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان با پایگاه های قرآنی و با همکاری تبلیغات اسلامی، شهرداری، درالقرآن بسیج و نهادهای دیگر شاهد منحصر به فرد شدن فعالیت های قرآنی در استان مازندران باشیم.