اندکی درباره انتخابات/3
اندکی درباره انتخابات/3
در یادداشت سوم درباره نکاتی جدید با موضوع انتخابات صحبت کردیم.

ندای تجن- در یادداشت‌های قبلی با عنوان اندکی درباره انتخابات درباره چگونگی شناخت کاندیدای مناسب برای منطقه زندگی خود صحبت کردیم.

در ادامه می‌خواهیم درباره نحوه اعتماد به سخنان کاندیدا صحبت کنیم تا بتوانیم بهتر درباره انتخاب فرد مناسب تصمیم بگیریم.

در اینجا اعتماد را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم نحوه اعتماد دوباره به افرادی که پیش‌ازاین مسئولیت داشتند و در قسمت دوم نحوه اعتماد به افرادی که به‌عنوان کاندیدا چهره جدیدی هستند.

در گام نخست پس از اینکه نسبت به شناخت کامل خودمان نسبت به فردی که پیش‌ازاین مسئولیت داشت اطمینان یافتیم می‌توانیم نقاط تاریک درباره فعالیت او و همین‌طور شکست‌هایش را بیشتر پرس‌وجو کنیم.

به‌عنوان نمونه ممکن است فرد کاندیدا در زمان داشتن مسئولیت در دستگاهی اجرایی یا به‌عنوان نماینده مجلس یا هر مسئولیت دیگری در زمینه اجرای برنامه‌هایش قول‌هایی به مردم داده است؛ اما آن طور که باید آن را اجرا نکرد و همین موضوع سبب ایجاد نقطه تاریک یا نقطه‌ضعف او در ذهن ما شده است.

در ابتدا بهتر است علت انجام‌ندادن آن قول یا برنامه را از خود فرد جویا شویم و در ادامه می‌توانیم باتوجه‌به شناختی که نسبت به فرد داریم و کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع آن قول یا برنامه از همکاران او یا افراد مورداعتماد خودمان که اطلاعات عمومی بیشتری نسبت به ما دارند بپرسیم.

در زمانی که این تحقیق‌ها پایان پذیرد ما می‌توانیم بهتر درباره اینکه آیا می‌توانیم به فرد موردنظر اعتماد کنیم یا خیر تصمیم بگیریم.

در گام دوم درباره اعتماد به چهره‌های جدید می‌گوییم پیش‌ازاین درباره نحوه شناخت این چهره‌ها با شما صحبت کردیم حال می‌خواهیم نحوه اعتماد به چهره‌های جدید را بازتر کنیم.

چهره‌های جدید افرادی هستند که پیش‌ازاین قولی به ما ندادند یا برنامه‌ای ارائه ندادند یا اینکه در جایی این کار را کردند؛ اما ما اطلاعی نداریم.

در اینجا بهتر است برنامه‌های فرد برای انجام مسئولیت به‌عنوان نماینده مردم را از خودش جویا شویم و باتوجه‌به شناختی که پیش‌ازاین نسبت به او برای ما حاصل شد درباره اعتماد به او تصمیم بگیریم.

درباره افرادی که چهره جدید هستند همیشه ذهن ما اما و اگرهای بسیاری می‌آورد یادمان باشد که حتماً یک جدول SWOT برای اعتماد به فرد جدید ایجاد کنیم.

در این جدول می‌توانیم نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهایی که در نتیجه انتخاب او به‌عنوان نماینده موردنظرمان ایجاد می‌شود را در کاغذی یادداشت کنیم.

آن زمان می‌توانیم بهتر درباره نحوه انتخاب فرد و اعتماد به او تصمیم بگیریم.

در یادداشت های بعدی از ابعاد دیگری به موضوع انتخابات می پردازیم.