توليد انرژي خالص نيروگاه نکا از مرز 7 میلیارد و 875 میلیون کیلووات ساعت گذشت
توليد انرژي خالص نيروگاه نکا از مرز 7 میلیارد و 875 میلیون کیلووات ساعت گذشت
نيروگاه شهيدسليمي نکا در یازده ماه گذشته حدود 7 میلیارد و 875 میلیون و 58 هزارکیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

ندای تجن- مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در ماه بهمن، واحد 2 بخار به جهت  انجام تعمیرات نیمه اساسی به مدت 21 روز و واحد 2 گازی به دلیل بازدید دوره ای و در ادامه تعمیرات غیرمترقبه به مدت 16 روز در مدار تولید نبود و لذا با درنظرگرفتن خروجهای اضطراری واحدها و محدودیت تولید ناشی از عدم تخصیص سوخت گاز و نیز کاهش سطح آب دریا در واحدهای بخار، بيش از 501 میلیون و 632 هزار کيلووات ساعت انرژي خالص در واحدهاي بخار و بلوک سيکل ترکيبي توليد و به شبکه سراسري برق کشور تزريق شد.

نوراله ادبي فيروزجائي با بيان اينکه دریازده ماهه گذشته بیش از 74 درصد انرژي توليدي در واحدهاي بخار و حدود 26 درصد در بلوک سيکل ترکيبي بدست آمد، گفت: در این مدت بیش از 90 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی همچنین با اشاره به سختی و هزینه زیاد تولید برق، بر ضرورت مدیریت و بهینه مصرف نمودن برق در تمامی فصول سال تأکید کرد و گفت: یکی از چالشهای مهم صنعت برق کشور ما و به گواه آمار بالا بودن شدت مصرف برق است. بنابراین مردم ما با مدیریت کردن مصارف خود می توانند کمک کنند تا همه هموطنان در تابستان از نعمت برق برخوردار شوند و در زمستان نیز با کاهش تقاضا واحدهای نیروگاهی کمتری در مدار تولید قرار می گیرند و بدین ترتیب نیاز نیروگاه ها به سوخت کاهش می یابد و همه مردم از نعمت سوخت گاز نیز بهره مند می شوند.

نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار به ظرفیت نامی 440 مگاوات، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي و يک واحد بخار در بلوک سيکل ترکيبي با ظرفيت نامی 160 مگاوات و تأمين بيش از 4 درصد برق کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی