تجلی مهر و محبت در رخت خادمی
تجلی مهر و محبت در رخت خادمی
قاضی‌زاده می‌گوید در زمان بسته‌بندی گل‌ها برای اعزام به مشهد نوحه‌سرایی به خانه می‌آید و صلوات خاصه امام رضا (ع) را با هم می‌خوانند و منزل حسابی پر می‌شود از مهر و محبت دوستان و اقوام و خانواده به‌طوری‌که اشک خوشحالی چشمان همه را خیس می‌کند و احساس می‌کنیم که برکت زندگی ما بیشتر شده است.

به گزارش ندای تجن – بی شک قدرت احساس و عقل دو نیروی بزرگ در قلب و مغز انسان است که به پشتوانه ید توانمند پروردگار هستی در وجود ما نهاده شده است.

قدرت احساس زمانی که تمام وجود و روح ما را فراگیرد فرصتی می‌دهد برای ابراز وجود و درک نبض‌های قلبمان و قدرت عقل زمانی که همراه با عمل در رفتارمان تجلی یابد فرصتی می‌دهد برای ابراز اندیشه و تبلور استعدادهای پیدا و پنهان وجودمان و به دنبال آن درک تفکر سایر انسان‌ها.

همه ما انسان‌ها نسبت به چیزی، کسی یا عملی ارادت داریم دلمان پر می‌کشد تا در وقت موعد به سراغش برویم و دل و دیده را با آن عجین کنیم تا احساس رضایت خاطر در قلب و اندیشه‌مان تجلی یابد.

گاهی این ارادت به افراد خاص در زندگی ما نمود می‌یابد؛ مانند ارادت به امام رضا (ع) که او را ضامن آهو می‌دانیم و زمانی که دستانمان به پنجره فولاد حرم آن بزرگوار می‌رسد سری بالا می‌کنیم و از خداوند خواسته قلبی خود را طلب می‌کنیم.

حال زمانی می‌رسد که این دلدادگی و تضرع به درگاه امام آن قدر در روح و جانمان نفوذ می‌کند که با عنوان خادمی او بهانه‌ای داریم برای بیشتر دیدن و بیشتر لمس‌کردن احساس مهر و محبت او و صحبت‌کردن با پروردگار بخشاینده  که این فرصت را در زندگی‌مان به ما داده است.

ارادت محسن قاضی‌زاده کشاورز و باغدار قائم‌شهری یکی از همان طعم‌های دلدادگی به امام هشتم است که لباس خادمی را بر تن او کرده است و برای گل‌آرایی حرم او را دعوت کرده است.

قاضی‌زاده 23 سال است که حاصل زحمات خود از کشاورزی و باغداری را به مردم می‌فروشد تا مخارج زندگی خانواده را تامین کند.

به گفته خودش همسر همیشه پای‌کار او به همراه 3 فرزند دخترش عصاره عشق و ارادت به امام رضا (ع) را در دل پرورانده و با وجود مشغله فراوان در زمان نبود او به کارهای خانه و کشاورزی می‌پردازد.

فرزندانش نیز در زمان بسته‌بندی گل‌های حرم که مقداری از آن نتیجه تلاش خودشان برای کاشت و داشت و برداشت است و مقداری هم هدایا و نذری مردم و ارادتمندان امام رضا (ع) است او را یاری می‌کنند.

قاضی‌زاده می‌گوید در زمان بسته‌بندی گل‌ها برای اعزام به مشهد نوحه‌سرایی به خانه می‌آید و صلوات خاصه امام رضا (ع) را با هم می‌خوانند و منزل حسابی پر می‌شود از مهر و محبت دوستان و اقوام و خانواده به‌طوری‌که اشک خوشحالی چشمان همه را خیس می‌کند و احساس می‌کنیم که برکت زندگی ما بیشتر شده است.

او دعای مادر را در زمانی که می‌گفت (هر چیزی می‌خواهی خدا به تو بدهد و از امام رضا (ع) بگیری) به‌خاطر می‌آورد که همواره یاریگر او در زندگی بود و خادمی امام رضا (ع) هم نتیجه همین دعای پاک است.

قاضی‌زاده از سال 98 فعالیت دربخش گل آرایی حرم امام رضا (ع) را آغاز کرد و پس از مکثی کوتاه به دلیل شیوع بیماری کرونا دوباره از نیمه نخست سال 99کار خود را ادامه داد.

او درباره نحوه استفاده از گل‌هایی که به مشهد می‌رود توضیح می‌دهد: وقتی گل‌ها را به مشهد می‌بریم به مدت دو هفته در گلخانه حرم باقی می‌ماند تا گیاه با آب‌وهوای منطقه خو بگیرد و سپس آن را تمیز و آرایش می‌کنند و در گلدان مخصوص حرم می‌کارند و در داخل صحن ورودی امام خمینی (ره) مسیر تشرف زائران به روضه منوره آویزان می‌کنند.

قاضی‌زاده خادم‌یار افتخاری حرم حضرت معصومه (س) نیز هست و به‌صورت ماهانه برای خدمت به ایشان عازم قم می‌شود.

او هم اکنون در قسمت بازرسی حرم مشغول به خدمت است؛ اما هنر دستانش در زمینه گل‌آرایی سبب شده که گاهی برای کمک به این بخش دعوت شود.

قاضی‌زاده می‌گوید گاهی که  برای انجام خادمی حرم امام رضا (ع) یا حرم حضرت معصومه (س) می‌روم از دوست یا آشنایی دعوت می‌کنم تا همراهم بیاید که بعد از رفتن به آن جا متوجه می‌شوم که سفر اولی است.

او خوشحال است که خادمی امامان در دل‌وجان خانواده‌اش عجین شده است و زندگی آنان را شیرین کرده است.

نداکلائی