نتایج انتخابات مجلس خبرگان در استان‌های شمالی
نتایج انتخابات مجلس خبرگان در استان‌های شمالی

به گزارش ندای تجن به نقل از  ایرنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند همراه با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در مازندران ،گلستان و گیلان به این شرح است. بر اساس آراءِ اعلام شده توسط ستاد انتخابات مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام […]

به گزارش ندای تجن به نقل از  ایرنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند همراه با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در مازندران ،گلستان و گیلان به این شرح است.

بر اساس آراءِ اعلام شده توسط ستاد انتخابات مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان با ۴۱۴ هزار و ۸۹۶ رأی منتخب اول مردم استان برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله علی معلمی با ۳۶۷ هزار و ۳۹۶ رأی دومین نامزد منتخب مازندرانی‌ها برای حضور در این انتخابات است و برای سومین دوره پیاپی به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.

آیت‌الله سید رحیم توکل نیز با ۳۲۱ هزار و ۴۴۴ رأی به عنوان سومین نامزد برگزیده مازندرانی‌ها در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حضور می‌یابد. توکل در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان یکی از چهار نماینده مازندران حضور داشت.

آیت‌الله سید صادق پیشنمازی نیز با ۲۷۰ هزار و ۲۲ رأی چهارمین نماینده مازندرانی‌ها در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است. پیشنمازی پس از درگذشت آیت‌الله نورالله طبرسی، در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و در رقابت با آیت‌الله محمدحسن گلی شیردار توانست با کسب ۵۹۱ هزار و ۲۸۱ رأی نماینده مازندرانی‌ها در مجلس خبرگان رهبری شود.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ۲۳۲ هزار و ۲۴۷ رأی کسب کرد و پس از حضور در سه دوره این مجلس، از جمع خبرگان رهبری خارج شد. آملی لاریجانی پس از درگذشت آیت‌الله هادی روحانی، سال ۱۳۸۰ در انتخابات میان‌دوره‌ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری به عنوان نامزد نمایندگی مازندرانی‌ها در این مجلس شرکت کرد و عضو مجلس خبرگان رهبری شد. وی در دوره‌های چهارم و پنجم این مجلس نیز نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بود.

 در استان گیلان نیز حجت‌الاسلام رسول فلاحتی با ۳۲۱ هزار و ۶۲۴ رای بیشترین آرا را کسب کرد، همچنین حجت‌الاسلام رضا رمضانی با ۲۲۳ هزار و ۷۲۴ رای، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی اشکوری با ۲۱۷ هزار و ۱۷۹ رای، حجت‌الاسلام علی کاظمی با ۱۲۸ هزار و ۹۲۱ رای، از حوزه انتخابیه گیلان به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری راه یافتند. حجت‌الاسلام احمدعلی یوسفی ۱۲۶ هزار و ۴۶۲ رای کسب کرد.

به گزارش ایسنا، گیلان چهار کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد؛ در این دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری پنج نامزد در استان گیلان با هم رقابت کردند. 

 در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان در استان گلستان نیز سه نامزد مورد تائید نهایی قرار گرفته و به کارزار رقابت ها وارد شدند که از میان حضرات آیات سید عبدالهادی مرتضوی شاهرودی، سید محسن طاهری و آخوند کمال غراوی دو نفر با رای مردم به مجلس خبرگان راه پیدا کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با تأکید بر اینکه آخوند کمال غراوی به عنوان نفر نخست و آیت الله سیدمحسن طاهری به عنوان نفر دوم به عنوان نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند.