اعتقادات و باورهاي ديني مردم ، نقش موثري در پيشگيري از وقوع جرم در جامعه دارد
اعتقادات و باورهاي ديني مردم ، نقش موثري در پيشگيري از وقوع جرم در جامعه دارد
نماينده ولي فقيه در استان مازندران در ديدار فرماندهان ومسئولان انتظامي استان با وي ، گفت: اعتقادات و باورهاي ديني مردم ، نقش موثري در پيشگيري از وقوع جرم در جامعه دارد

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار “حسن مفخمي شهرستاني” فرمانده انتظامي استان مازندران صبح امروز در راس هيئتي متشکل از رئيس عقيدتي سياسي، معاونان و روساي پليس هاي تخصصي با حضور در دفتر نماينده ولي فقيه در استان با “آيت الله محمد باقر محمدي لائيني” نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرستان “ساري” ديدار و گفت وگو کرد.

در اين ديدار آيت الله محمدي لائيني ضمن گراميداشت ماه پرفضيلت شعبان و آروزي قبولي طاعات و عبادات از حضور پرشور و شعور مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه استان مازندران در 11 اسفندماه و خلق حماسه ديگر در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري قدرداني کرد.

وي با اشاره به خنثي سازي توطئه هاي دشمنان و معاندان نظام در کم رنگ کردن حضور مردم در پاي صندوق هاي اخذ راي، گفت: با حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثري زبان دشمنان کوتاه شد و نقشه آنان نقش برآب شد .

نماينده مقام معظم رهبري و ولي فقيه در استان مازندران همچنين از تلاش ها و زحمات همه نهادها و دستگاه هاي اجرايي انتخابات اعم از حوزه هاي اجرايي، نظارت و تامين کنندگان نظم و امنيت انتخابات در برگزاري و اجراي عمليات بزرگ انتخابات قدرداني کرد و اظهار داشت : بي شک با برنامه ريزي هاي به عمل آمده قبل از برگزاري انتخابات و پيش بيني و پيشگيري و اقدامات پيش دستانه امنيتي، انتظامي و ترافيکي از سوي پليس، انتخابات در فضاي امن و بدون هيچگونه مشکلي برگزار شد.

وي از تدابير و تمهيدات ويژه پليس قبل، حين و بعد از انتخابات در راستاي برقراري نظم وامنيت قدرداني کرد و افزود: هر چند دشمنان نظام در زمان برگزاري تبليغات انتخاباتي و پس از آن در حوزه برگزاري جشن انتخابات بدنبال سوء استفاده از اين فضا بوده اند که با درايت و هوشياري نيروهاي امنيتي و انتظامي موفق نشدند.

آيت الله لائيني با قدرداني از سردار” احمد رضا رادان” فرمانده کل فراجا و همچنين سردار مفخمي فرمانده انتظامي مازندران از تلاش ها و زحمات بي شائبه همه نيروهاي انتظامي و امنيتي در برقراري نظم و امنيت قدرداني کرد.

وي با تاکيد بر اينکه انتظار ما از پليس پيشگيري از وقوع جرايم در سطح جامعه است، افزود: نبايد سرقتي اتفاق بيفتد اما اگر داشته ايم، بايد کشف شود، همانطوريکه همه قتل هاي به وقوع پيوسته در سطح استان کشف شده است.

وي با مقايسه کشورهاي پيشرفته دنيا با کشور اسلامي ايران در حوزه وقوع جرايم، اذعان داشت: هر چند کشورهاي پيشرفته دنيا مادي گرا هستند و با ابزار و امکانات الکترونيکي پيشرفته در حوزه پيشگيري از وقوع جرم اقدام مي کنند اما در کشور عزيز ما ايران به جهت اعتقادات مذهبي و باورها ديني مردم نسبت به احکام اسلامي جرم و جنايت کمتر بوده و به نوعي افراد به واسطه اين اعتقادات مرتکب جرم نمي شوند و اگر جرايمي به وقوع مي پيوندد درصد کمي از جامعه بوده که لازم است اين باورها و اعتقادات ديني تقويت شود.

نماينده ولي فقيه در استان مازندران بر توجه به معيشت کارکنان انتظامي و پيگيري مشکلات آنان در بخش هاي مختلف مسکن و تامين نيازمندي هاي معيشتي آنان در جهت تقويت روحيه خدمتي تاکيد کرد.

در ابتداي اين نشست سردار مفخمي در گزارشي به اقدامات و برنامه هاي انتظامي استان در برقراري نظم و امنيت انتظامي و ترافيکي انتخابات اشاره کرد و افزود: کنترل جرايم و مراقبت از برخي تهديدات بالقوه در برزو جرايم به ويژه برخودر و مقابله جدي با مخلان نظم و امنيت و اراذل و اوباش از جمله برنامه هاي انتظامي استان بوده است .

وي با بيان اينکه بيش از 10 هزار نيرو صرفاً در حوزه تامين امنيت شعبات اخذ راي فعاليت داشته اند، افزود: در حوزه حراست و پاسداري از صندوق هاي اخذ راي64 درصد نيروهاي انتظامي و 36 درصد را نيروهاي بسيجي و سپاهي بر عهده داشته اند.

وي از بکارگيري 150 تيم پليس راه و راهور در حوزه ترافيکي خبر داد و افزود: با هرگونه تخلفات در روز برگزاري انتخابات برابر قانون برخورد لازم صورت گرفته و مستندات در اختيار مراجع ذيصلاح قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان مازندران از برنامه ها و طرح هاي پليس در برقراري نظم و امنيت روزهاي پاياني سال اعم از طرح استقبال از بهار براي تامين نظم و امنيت بازار شب عيد ، ماه مبارک رمضان و ايام تعطيلات نوروز 1403 خبر داد و افزود: از هم اکنون برنامه ها و طرح هاي امنيتي، ترافيکي و انتظامي در دستور کار يگان هاي انتظامي قرار دارد .