حفظ شعائر اسلامی در ماه رمضان مورد توجه همگان باشد/لزوم فضاسازی شهری با محوریت شعار«شهرما روزه دار است»/لزوم رعایت پوشش واحدهای پذیرایی دارای مجوز
حفظ شعائر اسلامی در ماه رمضان مورد توجه همگان باشد/لزوم فضاسازی شهری با محوریت شعار«شهرما روزه دار است»/لزوم رعایت پوشش واحدهای پذیرایی دارای مجوز
در نشست شورای فرهنگ عمومی استاد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر رعایت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید شد.

ندای تجن- به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه درمازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی استان و ستاد امربه معروف و نهی از منکر دیار علویان با اشاره به تقارن ماه رمضان و ایام نوروز برلزوم حفظ حرمت روزه داران تاکید و اظهار کرد: فضاسازی شهری متناسب با ماه مهمانی خدا مورد توجه مسئولین باشد.

حفظ شعائر اسلامی در ماه رمضان مورد توجه همگان باشد

وی ضمن قدردانی از مردم برای مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تحسین عملکرد مسئولین برای تامین امنیت و سلامت انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری از این انتخابات به عنوان جهاد یاد کردند چرا که دشمنان انقلاب اسلامی از سال گذشته برای تحریم انتخابات هزینه کردند و خداوند متعال را شاکریم که مردم با هدایت های داهیانه رهبری نقشه های دشمنان را نقش برآب کردند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید با مظاهر هنجارشکنی در استان برخورد شود، افزود: همزمان با نماز جماعت و برنامه های مذهبی مساجد، برنامه های ورزشی برگزار نشود.

وی برلزوم انجام کارهای فرهنگی ایجابی در ایام نوروز و ماه رمضان تاکید کرد و گفت: تظاهر به روزه خواری زیبنده نیست باید مسئولین برای جلوگیری از بروز این هنجارشکنی ها تدبیر کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم پای کار آمدن هیات مذهبی برای گرامیداشت شعائر اسلامی در ماه رمضان و نوروز تاکید کرد و افزود: حفظ حرمت لیالی قدر در نوروز مورد توجه باشد.

وی بابیان اینکه بیش از ۲هزار مسجد استان راکد و نیمه فعال هستند،   گفت: اوقاف و تبلیغات اسلامی برای مهاجرت طلاب و مبلغین جهت احیای مساجد استان ورود کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم احیای کرسی های تلاوت در ماه رمضان تاکید کرد و خاطرنشان شد: مناسبت های ملی و مذهبی برای ماه مهم و محترم هستند باید برای حفظ شأنیت ماه رمضان در ایام نوروز مسئولین بسیج شوند.

وی در خاتمه بر لزوم حضور اعضای اصلی در نشست های شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد و گفت: حضور نماینده دستگاه ها در این نشست پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سیدمحمودحسینی پور- استاندار مازندران در هشتادو هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان و چهارمین ستاد امربه معروف و نهی از منکر دیار علویان ضمن قدردانی از جهاد ملت به ویژه مردم شریف این خطه از شمال کشور برای ثبت حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به دسیسه های استکبار جهانی برای تحریم انتخابات ذیل شعار 《زن، زندگی، آزادی 》اظهار کرد: رهبری با طرح چهار راهبرد امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت مسیر پیروزی ملت در جنگ نرم با دشمنان انقلاب را هموار نمودند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم به دنبال تخریب فکر و اندیشه ملت شریف ایران اسلامی بوده تا انتخابات ۱۱اسفند با شکست مواجه شود، گفت: رهبری فرمودند واقعیت های نظام را به سمع و نظر مردم برسانید که به حق دستگاه های اجرایی در سراسر کشور برای تقویت اعتماد عمومی جهاد کردند.

حسینی پور با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نوعی پافشاری در جبهه حق بوده، ادامه داد: باید قدر ملت را بدانیم و برای رفع مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مردم اگر اهداف شوم دشمنان انقلاب را در جبهه فرهنگی بدانند قطعا برای نقش برآب شدن توطئه های دشمن همکاری خواهند داشت، خاطرنشان شد: مردم مازندران هوشیار، بصیر و ولایتمدار هستند باید برای کسب توفیق در جبهه فرهنگی از ظرفیت مردم بهره گرفته شود.

حسینی پور با بیان اینکه پیروزی نماینده ولی فقیه درمازندران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و کسب رای اول مردم استان نشان از علاقه مردم به نماینده رهبری دارد، گفت: در استان در حوزه فرهنگی مسائل مهم وجود دارد باید در نشست های شورای فرهنگ عمومی استان تحول ایجاد شود.

وی با بیان اینکه میدان تحولات فرهنگی تغییر یافت اگر شورای فرهنگ عمومی استان متناسب با تهدیدات جدید در بیان مسائل فرهنگی ورود نکند با مشکل مواجه خواهیم شد، افزود: فعالیت ها باید در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی طرح موضوع شود و راهبردها به نشست های این شورا بیایند و سیاست های اجرایی تدوین و ابلاغ شود.

حسینی پور با اشاره به فرصت های فرهنگی استان برلزوم تبیین این فرصت ها تاکید کرد و گفت: دیارعلویان مهمترین فرصت فرهنگی استان است.

وی با بیان اینکه دیارعلویان باید به یک گفتمان بدل شود، ادامه داد: شاخصه های فرهنگی دیار علویان باید طراحی و اجرایی شود.

حسینی پور بابیان اینکه برنامه های مناسبتی، تقویمی و ابلاغی شورای فرهنگ عمومی استان برای یک سال باید به اعضای این شورا ابلاغ شود، گفت:دستگاه های عضو باید مطابق تقویم شورا برنامه داشته باشند.

وی به تقارن ایام نوروز با ماه رمضان اشاره کرد و افزود: رهبری هرساله نوروز را در حرم مطهر امام رضا علیه السلام حضور دارند در پی این فرهنگ سازی معظم له مردم در مشهد و یا سایر اماکن مقدسه کشور سال را نو می کنند.

حسینی پور بر لزوم حفظ حرمت ماه رمضان و برخورد با مظاهر روزه خواری در استان تاکید کرد و گفت: مازندران گردشگرپذیر است باید در ایام نوروز ضمن ارائه خدمت به مسافران و گردشگران حرمت ماه رمضان حفظ شود.

وی به ولنگاری در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: حریم های فرهنگی مازندران باید تبیین شود تا شاهد کاهش مظاهر روزه خواری در استان باشیم.

حسینی پور با بیان اینکه برنامه های ماه رمضان در نوروز باید ایجابی باشد، گفت: روز طبیعت با روز شهادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام مقارن شده باید تمام مراسمات هیات های مذهبی باید در خیابان ها و میادین برگزار شود تا خیابان ها مملو از حضور مؤمنین و عزاداران ایام شهادت امام اول شیعیان باشد.

وی با بیان اینکه رستوران ها و واحدهای پذیرایی در ایام نوروز و ماه رمضان باید برای ارائه خدمت تقدیم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مجوز دریافت کنند، خاطرنشان شد: مسئولان و متولیان محترم صنوف، نظارت کامل بر روند خدمات دهی به هموطنان عزیز را با حفظ شان ماه رمضان در اولویت قرار دهند. 

حسینی پور با بیان اینکه اماکن ورزشی در ماه رمضان باید با تخفیف همراه باشند، گفت: تسهیل ارائه خدمت به مردم در ماه رمضان مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه فضاسازی شهری با محوریت شهر ما روزه دار است به شهرداران استان ابلاغ شد، افزود: برپایی کرسی های تلاوت در سواحل استان مورد توجه باشد. 

حسینی پور از ستاد امربه معروف و نهی از منکر به عنوان نهاد مردمی یادکرد و گفت: این ستاد باید در دل مردم و مجموعه نهادهای مردمی شکل بگیرد و تبدیل به مطالبه عمومی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی استان و ستاد امربه معروف و نهی از منکر دیار علویان با بیان اینکه حفظ و صیانت از ماه رمضان و مظاهر اسلامی واجب است، اظهار کرد: اختلاف تصمیم سازی در شهرستان ها در بحث بازبودن رستوران ها و مراکز پذیرایی آسیب است تمامی شهرستان ها باید براساس قانون تمکین کنند.

وی با بیان اینکه رستوران ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی در ورودی هر شهر باید مجاز به فعالیت باشند،   افزود: هر شهرستان یک رستوران باید ارائه خدمت داشته باشد.  

عزیززاده گرجی با بیان اینکه بیرون برها نیز باید سه ساعت قبل از اذان توزیع غذا داشته باشند، گفت: نانوایی ها نیز باید مطابق مقررات با حفظ حرمت ماه رمضان و روزه داران توزیع نان داشته باشند.

وی برلزوم رعایت پوشش واحدهای پذیرایی دارای مجوز جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: حفظ حرمت ماه مهمانی خدا مهم است باید مورد توجه همگان باشد.