مردم:فروشندگان می‌گویند سامانه مشکل دارد کالا نمی‌دهیم/اداره کل تعاون، کار و رفاه مازندران:برای دریافت اطلاعات فروشگاه‌های مجاز نرم افزار «شما» را نصب کنید
مردم:فروشندگان می‌گویند سامانه مشکل دارد کالا نمی‌دهیم/اداره کل تعاون، کار و رفاه مازندران:برای دریافت اطلاعات فروشگاه‌های مجاز نرم افزار «شما» را نصب کنید
مردم در نخستین ماه اجرای طرح هیچ مشکلی برای مراجعه به فروشگاه ها نداشتند و در ماه دوم سامانه با مشکل مواجه شده است که اداره کل تعاون مردم را به نصب نرم افزار ترغیب کرد، بهتر بود از ابتدای کار فروشگاه های مجاز از طریق اطلاع رسانی عمومی مشخص می شد تا هم اکنون مردم دچار مشکل نشوند.

به گزارش ندای تجن_ از بهمن ماه سال جاری طرح کالابرگ الکترونیکی به مبلغ ۲۲۰هزارتومان برای هر نفر به اجرا درآمد.

براساس این طرح هر خانواده به اندازه تعداد نفرات و پول واریز شده به حساب سرپرست خانوار می تواند از فروشگاه‌های مجاز خریداری کند.

براساس اخبار دریافتی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا نیست.

 این طرح،شامل ۱۱ قلم کالای اساسی گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود.

این طرح در بهمن ماه سال جاری با استقبال مردم و فروشندگان مواجه شد به طوری که  مردم برای خرید ساعت‌ها در جلوی برخی از فروشگاه‌های معتمد صف ایستادند تا کالای خود را خریداری کنند.

۱۸اسفندماه سال جاری بود که اجرای دومین کالابرگ الکترونیکی  در خبرها اعلام شد.

دیروز مخاطبین ندای تجن در ساری به ما اعلام کردند که چند روز است به فروشگاه‌های ساری برای خرید از طریق کالابرگ الکترونیکی مراجعه می کنند اما فروشندگان به دلیل مشکلات سامانه خرید را به روز بعد موکول می کنند.

آنان گفتند این موضوع سبب سردرگمی و ناراحتی اعضای خانواده شده است و از مسئولان خواستند تا مشکل به وجود آمده را حل کنند.

برخی نیز اعلام کردند که فروشندگان از آنان می خواهند که حتما به مبلغ 220هزارتومان خرید نقدی انجام دهند تا بتوانند از کالابرگ الکترونیکی خرید کنند و از ما خواستند تا درباره این موضوع پیگیری کنیم.

امروز این موضوع را با میلادی مسئول روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان گذاشتیم که نحوه دریافت کالابرگ الکترونیکی را برای ما ارسال کرد.

براساس اطلاعات دریافتی مردم می توانند ماه دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان “فجرانه” در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای دهک‌ اول تا هفتم درآمدی همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از روز ۱۸ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و ما به التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز سالجاری از محل یارانه جدید دولت تامین می‌شود.

خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را طی یک ماه و متناسب با نیاز خود خرید کنند و اجباری در خرید تمام اقلام به صورت یک جا نیست و این طرح، ۱۱ قلم کالای اساسی گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات را شامل می‌شود.

افراد برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند.

برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکو های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه نمایند. همچنین افراد از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* نیز می‌توانند نسبت به دریافت لینک نصب این نرم افزار اقدام نمایند. همچنین مرکز تماس ۶۳۶۹-۰۲۱ پاسخگویی سوالات و اعتراضات مردم عزیز است.

به گزارش ندای تجن- مردم در نخستین ماه اجرای طرح هیچ مشکلی برای مراجعه به فروشگاه ها نداشتند و در ماه دوم سامانه با مشکل مواجه شده است که اداره کل تعاون مردم را به نصب نرم افزار ترغیب کرد، بهتر بود از ابتدای کار فروشگاه های مجاز از طریق اطلاع رسانی عمومی مشخص می شد تا هم اکنون مردم دچار مشکل نشوند.

با توجه به اینکه فردا نخستین روز ماه رمضان است مسلما تامین ارزاق اساسی برای خانوارها دارای اهمیت است که لازم بود به این موضوع از سوی مسئولان مربوطه توجه می شد.

از طرفی عملکرد برخی فروشندگان در اجبار به خرید نقدی از سوی مردم، سبب انتقاد خانوارها در زمینه نحوه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شده است و مردم گمان می کنند که دولت عمدا اقدام به این کار کرده است.

ما با هدف آگاهی سازی بیشتر درباره موضوع از روابط عمومی اداره کل تعاون خواستیم تا شماره تماسی از مسئول مربوطه را در اختیار مان قرار دهد که خودشان قول پیگیری موضوع را دادند.

امیدواریم با قولی که روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره پیگیری این موضوع به پایگاه خبری ندای تجن داده است این مشکل به زودی حل شود.