چرا فروشگاه‌ها مشکل سامانه دارند؟/خانواده‌ها چگونه محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند/شماره تماس‌های راهنما
چرا فروشگاه‌ها مشکل سامانه دارند؟/خانواده‌ها چگونه محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند/شماره تماس‌های راهنما
مهدیزاده در پاسخ به این سئوال که چرا برخی فروشندگان مشکل سامانه را مطرح می‌کنند، گفت: بر اساس قانون لازم است که حتماً خانواده‌ها اعتبار نقدی در کنار کالابرگ الکترونیکی برای خرید محصولات موردنیاز خود را ارائه دهند که برخی فروشندگانی در مرحله نخست تنها از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به فروش کالا کردند و به دلیل تخلف، سامانه آنان مسدود شد.

به گزارش ندای تجن – دیروز خبری درباره مشکلات سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی منتشر کردیم که بازخوردهایی در صداوسیما و سایر رسانه ها داشت.

امروز با معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت و گو کردیم تا توضیح بیشتری درباره مشکلات سامانه دریافت کنیم.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: شهروندان می‌توانند برای خرید از فروشگاه‌ها با استفاده از کالابرگ الکترونیکی اقدام کنند.

ابوعلی مهدیزاده با بیان اینکه هر خانواده‌ای برای خرید 11قلم کالای اساسی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای هر نفر مبلغ 220 هزارتومان اعتبار که مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالا نسبت به سال گذشته است را دریافت می‌کند، افزود: براساس قانون خانواده‌ها می‌توانند با مبلغ 530 هزارتومان موجودی کارت شتاب سرپرست خانوار به همراه مبلغ کالابرگ از فروشگاه‌ها خریداری کنند.

مهدیزاده با اشاره به اینکه مبلغ اعتبار کارت شتاب  برای خرید از فروشگاه‌های مختلف متفاوت است، افزود: اگر خانواده‌ها قصد خرید تمامی 11قلم کالا را از یک فروشگاه داشته باشند مبلغ 530 هزارتومان باید به‌صورت نقدی از حساب خود بپردازند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای خرید از خواربارفروشی‌ها و فروشگاه‌های کوچک که تمامی 11قلم کالا را ندارند این مبلغ کمتر است.

مهدیزاده در پاسخ به این سئوال که چرا برخی فروشندگان مشکل سامانه را مطرح می‌کنند، گفت: بر اساس قانون لازم است که حتماً خانواده‌ها اعتبار نقدی در کنار کالابرگ الکترونیکی برای خرید محصولات موردنیاز خود را ارائه دهند که برخی فروشندگانی در مرحله نخست تنها از طریق کالابرگ الکترونیکی اقدام به فروش کالا کردند و به دلیل تخلف، سامانه آنان مسدود شد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات غیراداری به شماره تماس 0216369 و در ساعات اداری به شماره تماس 01133347025-6تماس بگیرند.