تاکید بر استفاده از راهنمایان تخصصی گردشگری/لزوم ارائه پوشش بیمه‌ای برای تورهای گروهی و انفرادی نوروز/راهنمایان حتما با دفاتر خدمات مسافرتی مجاز کار کنند
تاکید بر استفاده از راهنمایان تخصصی گردشگری/لزوم ارائه پوشش بیمه‌ای برای تورهای گروهی و انفرادی نوروز/راهنمایان حتما با دفاتر خدمات مسافرتی مجاز کار کنند
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران طی نامه ای به ادارات و نمایندگی های تابعه خواستار استفاده از راهنمایان تخصصی گردشگری شد.

به گزارش ندای تجن- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در نامه‌ای به ادارات و نمایندگی‌های تابعه خواستار استفاده از راهنمایان تخصصی گردشگری و پوشش بیمه‌ای برای تورهای گروهی و انفرادی در ایام نوروز  شد.

حسین ایزدی در این نامه بر لزوم استفاده از راهنمایان گردشگری تخصصی دارای مجوز معتبر شغلی و انجام قرارداد بین راهنما و دفاتر خدمات مسافرتی تاکید کرد و گفت:راهنمایان گردشگری صرفا مجاز به ارائه خدمات راهنمایی به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری مجاز از سوی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

وی افزود:هر گونه واگذاری فعالیت و مجوز از سوی راهنمای گردشگری به فرد یا دفتر مسافرتی غیرمجاز ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بر ضرورت ایمنی و آسایش گردشگران داخلی و خارجی در طول مدت سفر و به استناد ماده 30 آیین نامه نظارت برتاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تاکید کرد .

وی ادامه داد:در راستای اجرائی شدن ماده 7آئین نامه شماره 81مصوب شورای عالی بیمه ، پوشش بیمه ای اجباری و تکمیلی و بیمه اختیاری برای گردشگران در نظر گرفته شود.

ایزدی با اشاره به مفاد بیمه مسئولیت مدنی و با توجه به ماده 145قانون مجازات اسلامی گفت:راهنمایان گردشگری نمی‌توانند به صورت مستقل کار کنند و یا خدمات خود را به مجموعه‌های غیرمجاز و بدون مجوز ارائه نمایند.

نامه مدیرکل میراث فرهنگی را در تصویر زیر ببینید:

  • منبع خبر : عکس شاخص تزیینی است