میزبانی 600مسجد و اماکن مذهبی در ماه رمضان/اهدای بیش از 7هکتار زمین در 3شهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
میزبانی 600مسجد و اماکن مذهبی در ماه رمضان/اهدای بیش از 7هکتار زمین در 3شهر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به بیان طرح های در دست اجرا و برنامه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش ندای تجن- حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان میزبانی 600 مسجد و اماکن متبرکه برای اجرای برنامه های فرهنگی در ماه رمضان ، گفت:برگزاری نماز جماعت، اعزام مبلغین بومی در سطح اماکن متبرکه با همکاری سازمان تبلیغات بخشی از برنامه های فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر امامزاده‌های شاخص استان برنامه افطاری ساده را در ایام ماه مبارک رمضان دارند، افزود: در سال جاری باتوجه‌به هم زمانی بهار طبیعت و قرآن برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه گستردگی بیشتری یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه جامعه امروز از لحاظ معیشتی دارای مشکل است، ادامه داد: در راستای کمک به مردم در طول سال سبدهای معیشتی به مردم هدیه می‌دهیم که در 12 اسفند ماه سال جاری بیش از 10هزار سبد معیشتی در قالب طرح افق با نام امام دوازدهم  هدیه داده شد.

حیدری با اشاره به اهدای 102 جهیزیه به نوعروسان در 2شهرستان قائمشهر و آمل ، گفت:قرار است در سال 1403 در شهرستان‌های ساری، بهشهر و بابل این طرح اجرا شود.

وی به اجرای طرح شمیم خدمت در امامزاده‌ها اشاره کرد و افزود: در این طرح مکانی در امامزاده‌ها به خانواده‌های نیازمند اختصاص می‌یابد تا لوازم تولیدی خود را به فروش برسانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه شب‌های قدر در ماه رمضان برنامه‌های گسترده‌ای در سطح امامزاده‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: ماه رمضان، ماه قرآن است در همین راستا جزء خوانی قرآن در برخی امامزاده‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کمک به دانش‌آموزان نیازمند بخش دیگری از برنامه‌های اوقاف است که در سال جاری 1 هزار و 500بسته تحصیلی هدیه کردیم.

حیدری با اشاره به اجرای 454 پروژه در سطح استان، افزود:تعداد 52باغ با درختان مثمر میوه در غرب استان داریم که نزدیک به 12میلیارد تومان درآمد از محل همین باغ ها ی موقوفه بود.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از سرمایه‌گذاران در حوزه زراعت چوب است، ادامه داد: در سال جاری در سطح  38 هکتار از زمین های اوقافی نهال های زودثمر کاشتیم.در سطح امامزاده عبدالله آمل نیز در سطح 5هکتار و 400مکتر از مستقلات آن زراعت چوب انجام دادیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی در سطح امامزاده‌ها موردتوجه استاندار است، افزود: اگر نهادهای مرتبط برای فعالیت در این حوزه کمک کنند توان حضور گسترده مردم را داریم.

حیدری با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دغدغه دولت است، گفت: استاندار پیگیر موضوع هست و اداره کل اوقاف و امور خیریه نیز در کنار سایر ادارات در 3 شهرستان 42ملک را به اداره کل مسکن و شهرسازی معرفی کرد که در 3شهر آمل بیش از 2هکتار، گلوگاه به میزان 3هزار و 500متر و میاندرود نیز 1هزار و 800متر مربع زمین به این طرح اختصاص یافت.

وی در ادامه به بیان تعداد موقوفات استان پرداخت و افزود: تعداد 14 هزار و 793موقوفه در سطح استان داریم که 13هزار و 873موقوفه متصرفی با مدیریت اوقاف و تعداد 920موقوفه غیرمتصرفی سات.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه همه موقوفات با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه اداره نمی‌شوند و سایر نهادها نیز بخشی از موقوفات را مدیریت می‌کنند، گفت: تعداد 103 نفر امین موقوفات در استان اقدامات حقوقی و اخذ سند مالکیت و..موقوفات را انجام می دهند.

در پایان نشست از خبرنگاران تجلیل شد.