بیشترین تعداد شعبات رأی استان در ساری و میاندرود/استقرار موقت مسافران نوروزی در پارک جنگلی شهید زارع/استفاده از فضای باز مدارس و ادارات برای پارکینگ موقت عمومی /ادارات مشکلات میان خود را در فرمانداری حل کنند
بیشترین تعداد شعبات رأی استان در ساری و میاندرود/استقرار موقت مسافران نوروزی در پارک جنگلی شهید زارع/استفاده از فضای باز مدارس و ادارات برای پارکینگ موقت عمومی /ادارات مشکلات میان خود را در فرمانداری حل کنند
در آخرین جلسه شورای ادارای رؤسای ادارات مختلف به بیان گزارش عملکرد خود پرداختند.

به گزارش ندای تجن- جلسه پایانی شورای اداری فرمانداری ساری با حضور مسئولان شهری و بخشداران در محل سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام شرف الدین نظری درباره اهمیت ماه رمضان و خاطرات خود از رهبری و .. صحبت کرد.

بیشترین تعداد شعبات رأی استان در ساری و میاندرود

ابراهیمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ساری نیز به راهبردهای رهبری که در ابتدای سال جاری درباره انتخابات فرمودند اشاره کرد و گفت:توجه به 4مؤلفه امنیت ،سلامت ،رقابت و مشارکت در انتخابات از جمله موارد موردنظر ایشان بود که در سطح وزارت کشور، استانداری و فرمانداری موردتوجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فرمانداری ساری باتوجه‌به راهبردها سعی کرد تا به‌صورت عملیاتی و اجرایی در سطح شهرستان اقدامات را انجام دهد، افزود: خدا رو شکر شاهد برگزاری انتخابات پرشور در تاریخ 11 اسفندماه سال جاری بودیم.

ابراهیمی با اشاره به تشکیل هیئت‌های اجرایی متناسب با سطح شهرستان‌های ساری و میاندرود، گفت: در این دوره باتوجه‌به تغییرات قانونی در انتخابات، پیش ثبت‌نام کاندیداها را داشتیم که تعداد 285 نفر در مرکز ساری و میاندرود ثبت‌نام کردند.

معاون فرماندار ساری با بیان اینکه تعداد 127 نفر توانستند برای ثبت نام نهایی اقدام کنند، گفت:بررسی صلاحیت کاندیداها از طریق هیات نظارت بود که در مجموع 80نفر به فرمانداری ساری معرفی شدند.

وی بیان کرد: تعداد 21 نفر نیز برای مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شدند که در نهایت 5نفر تایید شدند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه 544 شعبه اخذ رای در ساری و میاندرود داشتیم که بیشترین تعداد شعبات در استان بود، افزود:تعداد 71شعبه برای میاندرود و 1شعبه نیز برای ارامنه اختصاص داشت.

تعداد 27هزار نفر شب ظرفیت اقامت در ساری

دبیر ستاد خدمات سفر نوروزی نیز در ادامه با بیان اینکه ظرفیت اسکان شهرستان ساری در از ابتدا تا انتهای سال 1401 بیش از 521هزار نفر بود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 742هزار و 810نفر در ساری اسکان داشتیم که پیش بینی استقبال بیشتری در ایام نوروز را داریم.

قادری ظرفیت اسکان رسمی شهرستان ساری را تعداد نزدیک به 12 هزار نفر عنوان کرد و افزود:در مجموع تعداد 27هزار نفر شب ظرفیت اقامت داریم.

وی با اشاره به برگزاری تعداد 3 جلسه در فرمانداری و 14جلسه نیز زیرمجموعه جلسات ستاد خدمات سفر نوروزی در شهرستان، ادامه داد:دبیرخانه ستاد در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساری مستقر شد .

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساری با بیان اینکه به‌منظور افزایش کیفیت خدمات گردشگری کمیته بازرسی را تشکیل دادیم که با همکاری ادارات و سایر نهادها هست، افزود: یک تیم بازرسی هم در محورهای مختلف ساری هست.

وی بیان کرد: با همکاری بخشداری چهاردانگه  و مسئولان فرح‌آباد 2 کمپ راهنمایی در کیاسر و فرح‌آباد داریم و قرار است تور ساری گردی از ابتدای نوروز برگزار کنیم.

دبیر ستاد خدمات سفر نوروزی با اشاره به برگزاری 3 نمایشگاه در محل پارک ملل، بوستان ولایت و هتل سالاردره ساری ، گفت:برای اسنقرار موقت مسافران با همکاری شهرداری در محل پارک جنگلی شهید زارع ساری خدمات رفاهی فراهم شد.

وی با اشاره به برگزاری شب‌های فرهنگی با همکاری آموزش‌وپرورش در اماکن و موزه‌ها، افزود: با هماهنگی لازم به واحدهای پذیرایی خارج از شهر مجوز داده شد.

اجرای طرح نظارتی ویزه نوروز

رئیس سازمان صمت ساری نیز با بیان اینکه از ابتدای اسفند تاکنون تعداد 1 هزار و 100بازرسی داشتیم، گفت: در طول این مدتتعداد 226پرونده تخلف تشکیل دادیم و تعداد 156پرونده قاچاق نیز در سال جاری تشکیل شد.

محمد سیدی با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه نوروزی از تاریخ 16 اسفند تا 24فروردین ماه سال آینده، افزود:تاکنون تعداد 301پرونده تخلف در حوزه های موادغذایی، پوشاک، خشکبار، نانوایی و خدمات تشکیل شد.

رئیس سازمان صمت از مردم خواست تا گزارشات خود از هرگونه گران‌فروشی و سایر تخلفات را با شماره 124 در میان بگذارند و گفت: در سال جاری تعداد 706 مورد گزارش داشتیم که بیشتر در حوزه مواد غذایی بود.

وی افزود: مقدار 18 هزار و 51تن روغن و 1هزار و 305تن شکر در انبار موجود است، در حال حاضر پرتقال با قیمت های کیلیویی 16هزار، 30هزار و 35هزار تومان به فروش می رسد.

حضور اصناف در نمایشگاه بهاره ساری

نائب رئیس اتاق اصناف ساری نیز با بیان اینکه نمایشگاه بهاره ساری در محل مجتمع نیاوران ساری دایر است، گفت: ما توانستیم مشارکت اصناف را برای حضور در نمایشگاه جلب کنیم و تعداد 55 غرفه از اصناف اقلامی از جمله شیرینی و شکلات و گل‌وگیاه و تنظیم بازار ارائه می‌دهند.

مجتبی کواکبیان افزود: بسیاری از کسبه‌ها در کمربندی مشکل دارند و نمی‌توانند کاسبی کنند که لازم است معضلات مرکز استان را حل کنید.

لزوم افزایش ظرفیت کمپ ترک اعتیاد قاجارخیل

رئیس فرماندهی انتظامی ساری نیز با بیان اینکه تعداد 107 فقره سرقت داشتیم، گفت: نیاز است موضوع پارکینگ های موقت را جدی بگیریم.

سرهنگ عبدالله حسن‌زاده با اشاره به اینکه برخی مدارس و ادارات دارای مکان باز و خلوت برای پارک موقت خودروها هستند، افزود: این اماکن می‌توانند برای پارکینگ به مردم کمک کنند تا هم امنیت خودرو حفظ شود و هم ترافیک کمتر شود.

وی با بیان اینکه توسعه پایش تصویری در روستاها به کاهش تصادفات و کشف جرایم کمک می‌کند، افزود: افزایش ظرفیت کمپ قاجار خیل دارای اهمیت است و در کنار آن اشتغال و کارآفرینی هم مهم است.

حسن‌زاده خواستار افزایش ظرفیت کمپ به تعداد 1 هزار نفر شد تا توان ایجاد شغل برای بهبودیافتگان فراهم شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه قولی که به مردم دادیم را اجرا می‌کنیم، گفت: زوایای دید ساری از نگاه نماینده مجلس با سایر مسئولیت‌ها متفاوت هست.

علی‌بابایی کارنامی بیان کرد: ساری شهر مظلومی است و اگر کسی نتواند ساری را به معنای واقعی درک کند درکی از استان ندارد.

نزدیک به 50روستا با همت شوراها و دهیاری ها آسفالت شد

فرماندار ساری نیز با بیان اینکه هم زمانی بهار طبیعت و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم، گفت: از تلاش همه مسئولان و همین‌طور اصحاب رسانه که از ابتدای سال با ما همراه بودند تشکر می‌کنیم.

محمدعلی نوبخت با اشاره به اینکه سال 1402 با آرامش و انضباط پیش رفت، افزود:نزدیک به 522پروژه با اعتبار 2هزار و 473میلیارد کلنگ زنی و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به تعداد 100 روستا در سال های 1401و 1402آسفالت شد، ادامه داد:نزدیک به 50روستا در سال جاری با همت خودیاری شوراها و دهیاری ها بود.

نوبخت با بیان نقش‌آفرینی مردم برای حضور در انتخابات که سبب برگزاری باشکوه آن شد، افزود: در شهرستان ساری و میاندرود عالیه زمانی و علی‌بابایی کارنامی به‌عنوان نمایندگان مردم انتخاب شدند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه زبان ما باید زبان تجلیل و تکریم باشد، گفت: مردم نشان دادند به کسانی رأی می‌دهند که برنامه‌محور باشند.

نوبخت با بیان اینکه یکی از شعارها مدنیت اقتصادی بود که بابایی کارنامی آن را مطرح کرد، افزود: عالیه زمانی نیز شعارهای بهداشتی مطرح کرد و مردم نشان دادند به کسانی که اهل کار و تلاش باشند رأی می‌دهند.

فرماندار ساری با اشاره به ارزیابی از فعالیت ادارات و بخشداری‌ها در سال 1403، گفت:رفاقت و دوستی در جای خود ، اما رئیس اداره و بخشداری که کار شیانه روزی کند برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: سال 1403 باید ساری تماشایی باشد و پارک سی کوتپه که شهرداری در حال آماده سازی آن است ان شااله در همین بهار افتتاح کنیم، پل فرح آباد را افتتاح کردیم و همان روز اعلام کردیم که یک راه موجود داریم و یک راه برای کریدور اقتصادی نیاز داریم که با کمک بابایی نماینده مردم اعتبار از وزارت خانه بگیریم.

نوبخت بیان کرد: در حوزه اشتغال راستی‌آزمایی انجام می‌دهیم و با حضور خبرنگاران فعالیت آنان را بررسی می‌کنیم.

فرماندار ساری خطاب به رؤسای ادارات گفت که هیچ اداره‌ای حق شکایت از اداره دیگر را ندارد و همه مسائل و مشکلات باید در فرمانداری با برگزاری جلسه حل‌وفصل شود.

در پایان جلسه نیز از دو نوجوان رأی اولی تقدیر شد.