ایجاد کمربند امنیتی برای پیشگیری از جرم در مازندران/کشف نزدیک به 4تن موادمخدر در استان
ایجاد کمربند امنیتی برای پیشگیری از جرم در مازندران/کشف نزدیک به 4تن موادمخدر در استان

به گزارش ندای تجن – نشست خبری سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران باهدف ارائه گزارش عملکرد سال جاری و بیان دغدغه‌های اصحاب رسانه امروز صبح در محل سالن اجتماعات ستاد برگزار شد. فرمانده انتظامی مازندران در ابتدا با اشاره به دوره 9ماهه مسئولیتش به بیان گزارش عملکرد 11ماه و 26روز گذشته پرداخت. سردار […]

به گزارش ندای تجن – نشست خبری سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران باهدف ارائه گزارش عملکرد سال جاری و بیان دغدغه‌های اصحاب رسانه امروز صبح در محل سالن اجتماعات ستاد برگزار شد.

فرمانده انتظامی مازندران در ابتدا با اشاره به دوره 9ماهه مسئولیتش به بیان گزارش عملکرد 11ماه و 26روز گذشته پرداخت.

سردار مفخمی به افزایش 2درصدی تماس با شماره 110 پلیس اشاره کرد که در سال جاری به میزان 2میلیون و 418مورد بود و در ادامه مووضع سرقت ها را مورد توجه قرار داد.

وی موضوع سرقت از منازل را از دغدغه عموم جامعه اعلام کرد که در این نوع از سرقت چند بخش دخیل بود و یکی از موارد مهم حضور سارقان از سایر استان‌ها و به‌صورت گذری بود که عمدتاً طلا و اشیا قیمتی مردم را می‌دزدیدند.

سردار مفخمی به ایجاد کمربند امنیتی در استان اشاره کرد که در کنار اقدامات پیشگیرانه سبب شد تا بسیاری از باندها و گروه‌های سارق زمین‌گیر شوند. یک نمونه از آن سارقی بود که از شهرستان بهشهر مورد تعقیب قرار گرفت و بعد در نکا و سرانجام در نقطه‌ای محدود شد و پس از تیراندازی به سمت پلیس، با برخورد متقابل حذف شد.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: از تیرماه تاکنون کاهش 29درصدی سرقت از منازل را داشتیم که در کنار آن 9درصد نیز کاهش سرقت خودرو را داشتیم البته به مردم گفت که هر چقدر ایمنی خودرو خود را بیشتر کنند احتمال سرقت نیز کاهش می یابد.

سردار مفخمی به کاهش 30درصدی وقوع سرقت در مغازه ها اشاره کرد که سرقت احشام مردم هم جزو دغدغه جامعه بود و هم اکنون با کاهش 15درصدی روبرو هستیم.سرقت از موتورسیکلت ها افزایش پیدا کرد چون مردم نکات ایمنی را رعایت نمی کنند و به راحتی در خیابان رها می کنند، سارقان نیزموتور را می دزدند و قطعات آن را به فروش می‌رسانند.

فرمانده انتظامی مازندران تعداد سارقان دستگیر شده را 18 هزار و 400نفر اعلام کرد که 36درصد افزایش کشف وقوع سرقت داشتیم و گفت:در سال جاری از تعداد سرقت های اتفاق افتاده 1هزار و 881 نفر مالباخته به مال خود رسیدند.

وی تعداد خودروهایی که مشکوک و متهم به جرم بودند و در ابتدای ورودی استان متوقف شدند را 447 مورد اعلام کرد و افزود:علیرغم 16درصد وقوع قتل در استان، همه قاتلین دستگیر شدند.

سردار مفخمی به ازدحام ترافیک در استان به‌ویژه در ایام پایانی هفته در طول سال اشاره کرد که به‌صورت همیشگی است و گفت: بیش از 586 میلیون تردد توسط دستگاه های ترددشمار ثبت شد.

وی به تصادفات خارج شهری و درون‌شهری در استان اشاره کرد که تعداد 421 فوتی در بخش خارج استانی داشتیم و 2درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشت و میزان 5درصد کاهش متوفیان تصادفات درون شهری و 2درصد افزایش مجروحین درون شهری داشتیم.

تعداد نقل‌وانتقال خودرو نیز 211 هزار و 41مورد بود که بیش از 9هزار مورد تعویض پلاک داخلی و تعداد 177مورد خودروهای مزایده ای و وارداتی داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان دغدغه خود درباره خودروها و موتورهایی که در داخل پارکینگ‌ها فرسوده شدند، گفت: در ابتدا با صاحبان آنان تماس گرفتیم تا برای تحویل بیایند  و در ادامه آن خودروها و موتورهایی که ماندند را به‌عنوان اسقاطی فروختیم، صاحبان آنان می‌توانند تا 6 ماه بعد از فروش آن برای دریافت هزینه مراجعه کنند که تاکنون برای 10 هزار دستگاه موتورسیکلت و 2 هزار خودرو این اقدام انجام شد.

وی به بیان گزارشی از تعداد افراد شرکت‌کننده در آزمون گواهینامه رانندگی پرداخت که تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون تئوری 67 هزار و 138مورد و تعداد افراد شرکت کننده در آزمون عملی 90هزار و 104مورد بود.در کنار آن بیش از 3میلیون مورد نیز اعمال قانون در بخش خارج و درون استان داشتیم.

سردار مفخمی با اشاره به اینکه واحدهای مشاوره خانواده در کل کلانتری‌های استان مستقر است، گفت: تعداد 4هزار و 216 مورد مراجعه به این واحدها داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران به کشف 3 تن و 710کیلو مواد مخدر در استان اشاره کرد که تعداد 15هزار و 710نفر دستگیر شدند.تعداد 6هزار و 248نفر خرده فروش هم دستگیر شدند.

وی به افزایش 62درصدی برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اشاره کرد که از جمله جرایم سایبری سات و تعداد 7درصد افزایش و 108درصد کشف جرایم را داشتیم و تعداد 1هزار و 573نفر نیز در ارتباط با این نوع جرم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی به موضوع برخورد و حذف یکی از اراذل و اوباش در منطقه غرب استان اشاره کرد که با نوچه های خود سبب ایجاد رعب و وحشت مردم می شد.

وی درباره شیوه‌نامه ماه مبارک رمضان گفت که مراکز پذیرایی با شیشه و درب‌ها طوری باشد که دید نداشته باشد و به‌صورت بیرون بری کار کنند، سایر صنوف از جمله چایخانه‌ها و قهوه‌خانه و کافه‌ها بعد از اذان مغرب می‌توانند کار کنند.