لزوم حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها/باید درباره حفاظت از محیط زیست از سوی مسافران فرهنگ سازی کنیم
لزوم حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها/باید درباره حفاظت از محیط زیست از سوی مسافران فرهنگ سازی کنیم
استاندار مازندران بر لزوم حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود:مراکز عمومی مانند مساجد، تکایا،رستوران های بین شهری و..باید به مردم خدمات ارائه دهند.

به گزارش ندای تجن- استاندار مازندران در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی که با حضور مجازی وزیر کشور و مسئولین ستاد ملی و استانی برگزار شد،مسایلی را مطرح کرد.
سیدمحمودحسینی پور با بیان اینکه مباحث متنوعی در جلسه مطرح شد،گفت:گزارشی که در سطح ملی انجام شد در باره زیرساخت های جاده ای و لزوم توجه به زیرساخت ها با توجه به حجم سفر در مازندران و در ادامه خدمات بهداشت و درمان در حوزه حوادث جاده ای مورد توجه قرار گرفت.


وی افزود:قرارگاهی در حوزه بهداشت و درمان در دانشگاه علوم و پزشکی تشکیل دادیم تا بتوانیم به مردم خدمات دهیم
حجم سرمایی در ابن ایام داریم که بارش برف و کاهش دما در استان داریم که معمولا ویروس های فصل سرما در پیک جمعیت ممکن است شیوع بیشتری داشته باشند قرار شد دانشگاه علوم پزشکی تدابیری در این موضوع و حضور پزشکان در درمانگاه ها،حضور پزشکان متخصص در بیمارستان ها داشته باشد.
حسینی پور با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به سال گذشته ۵درصد کاهش مسافر داشتیم که با برنامه ریزی سطح ملی در سال جاری بیشترین تعداد جمعیت مسافران در مازندران را داشته باشیم، گفت:اسکان مراکز رسمی بیش از ۱۰۰هزار نفر در استان داریم که با در نظر گرفتن تعداد مراکز عیررسمی بیش از یک میلیون نفر اسکان داریم


استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سال جاری مانند گذشته اسکان اضطراری با همکاری آموزش و پرورش بقاع متبرکه و سایر اماکن استراحت در نظر گرفتیم، ادامه داد:در سال جاری مساجد و تکایا و مراکز مذهبی با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان هستیم به مردم خدمات دهند و رستوران های بین شهری و دارای مجوز درون شهری باز باشند و مردم بتوانند از سرویس بهداشتی استفاده کنند و محدودیتی نباید اعمال شود.
وی اضافه کرد:جایگاه های سوخت، پارک ها و مراکز عمومی باید سرویس بهداشتی تمیز برای استفاده عموم داشته باشند.


استاندار مازندران با بیان اینکه جمع آوری زباله در مازندران پویشی شد و از نهادهای مردمی که در پاک سازی جاده ها و جنگل ها کمک کردند تشکر می‌کنیم، گفت:باید استانی پاک و منزه داشته باشیم تا جنبه تمدنی مردم حفظ شود
حسینی پور بیان کرد:بیشتر مردم مازندران در حفظ محیط زیست رعایت می کنند و بیشتر مسافران زباله می ریزند که باید اقدامات فرهنگی در این زمینه انجام شود.صداوسیما هم در پویش نه به زباله کار کند و با تولید محتوا در این حوزه به فرهنگ سازی کمک کند.