450خانه یاریگران زندگی در روستاهای مازندران راه‌اندازی شد/برای چهره‌های برجسته فرهنگی و ورزشی استان حکم سفیر و یاری‌گر پیشگیری از اعتیاد صادر شد
450خانه یاریگران زندگی در روستاهای مازندران راه‌اندازی شد/برای چهره‌های برجسته فرهنگی و ورزشی استان حکم سفیر و یاری‌گر پیشگیری از اعتیاد صادر شد
با همت فرمانداران استان حدود ۴۵۰ خانه یاری گران زندگی در روستاهای مازندران با هدف پیشگیری از اعتیاد راه اندازی و در حال فعالیت می باشند.

علی شیرازی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در مراسم اولین دوره ترخیص بهبود یافتگان مرکز دولتی نگهداری، درمان و توانمند سازی معتادان متجاهر فلق بابل، گفت: با مدیریت جهادی استاندار مازندران و حمایت دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، خدمات بزرگ در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دولت سیزدهم صورت پذیرفت، بطوریکه ظرفیت مراکز دولتی درمان معتادان متجاهر از ۲۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر با رشد ۴۰۰ درصدی رسید. ‎

علی شیرازی، افزود: خدا را شاکریم که پیگیری ها و حمایت های استاندار مازندران در جهت راه اندازی این مرکز که با حضور وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در آذرماه سال گذشته اتفاق افتاد، امروز به ثمر نشست و شاهد بهبودی بیماران و شادی خانواده های آنان هستیم. بیمارانی که با زحمات سردار مسلمی فرماندهی سپاه کربلا و همکاران خدوم و پرتلاش ایشان در مرکز فلق در کنار درمان، دوره های آموزش فنی و حرفه ای خود را گذراندند و آمادگی دارند بعنوان یک فرد مفید به آغوش گرم خانواده و جامعه برگردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به بیانات نوروزی رییس جمهور برای مدیران سراسر کشور که فرمودند ابر پروژه دولت، خدمتگزاری و ایجاد اعتماد و امید در مردم می باشد، افزود: با مدیریت جهادی استاندار مازندران و حمایت دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، خدمات بزرگ در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دولت سیزدهم صورت پذیرفت، بطوریکه ظرفیت مراکز دولتی درمان معتادان متجاهر از ۲۰۰ نفر به ۸۰۰ نفر با رشد ۴۰۰ درصدی رسید.

شیرازی افزود: درخصوص اقدامات پیشگیرانه و ایجاد مصونیت در بین اقشار مختلف جامعه برای اولین بار در سطح استان خانه یاری گران زندگی با کمک آموزش و پرورش استان راه اندازی گردید تا با استفاده از ظرفیت معلمان، کارکنان و انجمن اولیا و مربیان نسبت به آموزش مهارتهای زندگی و پیشگیری از بروز اعتیاد و آسیب های اجتماعی در بدنه بزرگ آموزش و پرورش استان فعالیت نماید و با پیگیری استاندار مقررشد تا نسبت به تخصیص اعتبار از سوی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نسبت به راه اندازی این مرکز در شهرستانهای آمل و تنکابن اقدام شود.همچنین با همت فرمانداران استان حدود ۴۵۰ خانه یاری گران زندگی در روستاهای مازندران با هدف پیشگیری از اعتیاد راه اندازی و در حال فعالیت می باشند.

وی در خصوص مردمی سازی و اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر در سطح استان، گفت: با برگزاری انتخابات، مجمع خیرین یاری گران زندگی برای نخستین بار در استان تشکیل شد که تاکنون بالغ بر ۵ میلیارد تومان در این حوزه خیرین استان کمک نمودند و برای چهره های برجسته فرهنگی و ورزشی استان حکم سفیر و یاری گر پیشگیری از اعتیاد صادر شد تا از وجود این شخصیت ها که دارای نفوذ کلام در بین آحاد جامعه بویژه جوانان می باشند در امر پیشگیری استفاده شود. همچنین در این راستا ۱۲۷ سمن و تشکل مردمی خدمات بسیار خوبی در زمینه آموزش خانواده ها و گروههای هدف در مناطق آسیب در سطح استان صورت گرفت. در حوزه توانمند سازی و اشتغال معتادان با آموزش فنی و حرفه ای حدود ۳۰۰۰ نفر شاهد رشد ۴۱ درصدی و در بحث پرداخت تسهیلات اشتغال با ۱۳۸ میلیارد تومان اعتبار شاهد رشد ۲۸ درصدی در دولت سیزدهم بودیم. در این حوزه با دستور استاندار نسبت به تدوین نامه اشتغال بیماران با کمک ادارات کل صمت، تعاون و کار، فنی و حرفه ای و شرکت شهرکهای صنعتی سعی نمودیم تا با شناسایی نیازهای شغلی واحد‌های تولیدی استان نسبت به آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار اقدام نماییم تا با کمک خیرین و مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی زمینه اشتغال بهبود یافتگان فراهم شود.

شیرازی گفت: بحمدالله مجموع این اقدامات موجب گردید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر براساس ارزیابی ستاد مبارزه با مواد مخدر بعنوان استان برتر شناسایی و از استاندار مازندران در همایش کشوری تقدیر شود. لازم به ذکر است بنا به فرموده مقام معظم رهبری، اعتیاد بعنوان اولین آسیب اجتماعی کشور محسوب می گردد که بطور قطع رفع و ریشه کن نمودن آن در گرو مشارکت آحاد مردم بویژه نخبگان فرهنگی و اصحاب قلم و رسانه و… است و سعی ما برآن است تا با استفاده از ظرفیت های دولتی و مردمی به شعار استاندار مازندران به استانی عاری از اعتیاد دست یابیم.

  • منبع خبر : استانداری