جلسه هم اندیشی با فعالان گردشگری برگزار شد/اعلام محورهای شورای راهبری گردشگری ساری
جلسه هم اندیشی با فعالان گردشگری برگزار شد/اعلام محورهای شورای راهبری گردشگری ساری
قادری افزود: این جلسه باهدف تشکیل شورای راهبردی  توسعه گردشگری در  راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان در محل هتل اسرم ساری برگزار شد.

به گزارش  ندای تجن به نقل از روابط‌عمومی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری، سرپرست اداره  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساری از برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور فعالان گردشگری خبر داد.

قادری افزود: این جلسه باهدف تشکیل شورای راهبردی  توسعه گردشگری در  راستای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت عمومی در این شهرستان در محل هتل اسرم ساری برگزار شد.

سرپرست اداره  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری با بیان اینکه جلسات شورای راهبردی  گردشگری مرکز استان به‌صورت منظم و ماهانه برگزار خواهد شد، گفت: فعالیت‌های تخصصی  این شورا در ۵ کمیته  از جمله کمیته آموزش و پژوهش، کمیته گردشگری و برندسازی، کمیته رسانه، تبلیغات و فضای مجازی، کمیته صنایع‌دستی و صادرات  و همچنین کمیته   صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی خواهد بود.

وی در ادامه  افزود: در این شورا همه حوزه‌های فعال در گردشگری شامل دفاتر سیاحتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه مسافر، هتل‌ها، رستوران‌ها، راهنمایان تور، صنایع‌دستی  و سایر مراکز بخش خصوصی نماینده خواهد داشت.

قادری تصریح کرد: سرفصل‌های کاری این شورا در راستای تحقق شعار سال  با مشارکت حداکثری مردم و ارائه کیفیت مطلوب به گردشگران خواهد بود و خروجی‌ها و جمع‌بندی‌های انجام شده در این کمیته‌ها  جهت پیگیری فعالیت‌ها و رفع نواقص و مشکلات احتمالی و  سرعت‌بخشیدن به توسعه همه حوزه‌های گردشگری  و صنایع‌دستی در اختیار مدیریت شهرستان و استان قرار می‌گیرد.

وی  سرفصل‌های کاری این شورا را در ۲۰ محور اعلام کرد و افزود: آموزش در حوزه گردشگری (همه رشته‌های فعال و افراد دارای مجوز – دهیاران و شورای اسلامی روستا ادارات مرتبط) – شناسایی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و تبدیل آن به برند – پژوهش و هماهنگی چرخه اطلاعات و اقتصاد بین جوامع گردشگری دارای مجوز و ایجاد بانک جامع  اطلاعات گردشگری شهرستان و ارائه به مدیران و برنامه‌ریزی با قابلیت اجرایی نمودن آن بخشی از این محورها است.

قادری ایجاد سایت متمرکز  گردشگری جهت معرفی جاذبه‌ها و خدمات گردشگری – آسیب‌شناسی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی  و ارائه راهکار – تسریع در انتقال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری و کمک به اجرای آن – اولویت‌بندی سرفصل‌های گردشگری شهرستان و تلاش در جهت پیگیری آن، شناسایی فرصت‌های فصلی در جهت برگزاری جشنواره‌ها و کمک به اقتصاد شهر و جامعه‌ی گردشگری را نیز از محورهای کاری شورا نام برد.

وی با تأکید بر -پیگیری و شناسایی قابلیت‌های مناطق مختلف گردشگری  جهت  معرفی  وشناسایی مناطق دارای ظرفیت موزه، آداب‌ورسوم، گردشگری و مردم‌شناسی روستایی و پیگیری ایجاد آن، ادامه داد: تهیه کتابچه و سند  توسعه گردشگری شهرستان، راه‌اندازی بازارچه دائمی و  نمایشگاه‌های ماهانه  صنایع‌دستی، تبلیغات محیطی و پیگیری نصب تابلوهای راهنمایی گردشگر در حوزه شهری و روستایی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی نیز موردتوجه است.

قادری با اشاره به اینکه  صیانت از  آثار و بافت تاریخی و نمای بومی و محلی نیز از محورهای کاری شورا است، اضافه کرد: معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و کمک به جذب سرمایه‌گذار  و ایجاد اشتغال پایدار، پیگیری ایجاد مراکز رزرواسیون و راهنمای گردشگری در ورودی‌های شهر، تعامل با مسئولین شهری و استانی و بیان مشکلات و ارائه راهکارها، پیگیری ساخت مستند ساری  شناسی مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و نظارت، ساماندهی و استانداردسازی  تأسیسات گردشگری نیز موردتوجه شوراست.

قادری در پایان اظهار امیدواری کرد تا با کمک و همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و فرمانداری ساری  برنامه‌ریزی دقیق  با مشارکت آحاد مردم  و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه گردشگری شهرستان  ساری  با عنوان ((شهر تماشایی ساری)) باشیم.