22مرکز مهر خانواده در استان مازندران درحال فعالیت هستند
22مرکز مهر خانواده در استان مازندران درحال فعالیت هستند
معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران اظهارکرد: مرکز مهر خانواده دراستان ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.


به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندرانُ حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد:هم اکنون 22 مرکز مهرخانواده دراستان درحال فعالیت هستند و422فقره پرونده به این مرکز درسال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته 2هزارو 343مورد بوده است.
معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه دراستان اشاره کرد وگفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد 14 هزارو 414فقره پرونده‌ از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد123هزارو 459فقره مورد بررسی قرارگرفت واز این تعداد2هزارو 895 فقره پرونده‌ منجر به سازش شده است که شامل23درصد ازپرونده های طلاق بوده است.