جشنواره هنرهای نمایشی تلفیقی از رقابت و رفاقت/معرفی نفرات برتر نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی مازندران
جشنواره هنرهای نمایشی تلفیقی از رقابت و رفاقت/معرفی نفرات برتر نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی مازندران
این نمایشگاه فرصتی فراهم آورد تا کودکان و نوجوانان در کنار هنرآفرینی به یادگیری و آموزش هنر نیز بپردازند.

به گزارش ندای تجن – نوزدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران دیروز عصر به کار خود پایان داد.

این جشنواره فرصتی فراهم آورد تا کودکان و نوجوانان در کنار هنرآفرینی به یادگیری و آموزش هنر نیز بپردازند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی  به‌صورت سراسری در حال برگزاری است که در استان مازندران با معرفی 3اثر برگزیده به پایان رسید که این آثار به مرحله کشوری راه یافتند.

حامد فاضلی کبریا با اشاره به اینکه تعداد 30 اثر از همه شهرستان‌ها ارسال شد که پس از طی مراحل بازبینی تعداد 5اثر انتخاب شد، گفت: این آثار از شهرستان‌های ساری، بهشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در جشنواره شرکت کردند که از تعداد آثار منتخب تعداد 3اثر برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند.

کانون در تلاش برای تربیت بازیگر خردمند و اخلاق‌مدار است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه هنرنمایش و به‌ویژه تئاتر یکی از اتفاقات فرهنگی هنری است، گفت: ما نیز در راستای انتقال آموزه‌های فرهنگی و تربیتی هستیم، باتوجه‌به اینکه برخی  از تئاترها و نمایش‌ها شائبه غیراخلاقی دارد، کانون در تلاش برای تربیت بازیگر خردمند و اخلاق‌مدار است تا بتواند باتربیت نسل سالم فرزندان جامعه را به رشد و بالندگی برساند.

فاضلی کبریا با بیان اینکه فعالیت در کارهای هنری در فرزندان ما جسارت ایجاد می‌کند، گفت: کانون روحیه جمع‌گرایی و جسارت داشتن و حق‌طلبی را در فرزندان ما افزایش  می‌دهد و تقویت روحیه سخنوری، خلق کلمات بداهه و تعامل مثبت با سطح جامعه از مزایای حضور در فعالیت هنری است.

وی با اشاره به اینکه توجه به فعالیت هنری اخلاق‌مدار در سطح فضای مجازی ضعیف است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش خود را ایفا کرد و به‌اندازه توان در سوق دهی کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و هنر تلاش می‌کند.

لزوم همکاری همه مسئولان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری

فاضلی کبریا با انتقاد از این موضوع که کانون پرورش فکری علیرغم تلاش کودکان و نوجوانان در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن طور که باید در سطح استان و حتی در کشور پررنگ دیده نمی‌شود، ادامه داد: نیاز است توجه مسئولان به حوزه کودک و نوجوانان بیشتر شود؛ چون آن‌ها آینده کشور را می‌سازند.

وی تأکید کرد: لازم است مسئولان کمک کنند؛ چون ما در کانون به دنبال تربیت نسل سالم و پاک هستیم و مسلماً با همکاری یکدیگر میزان موفقیت افزایش می‌یابد.

هیئت داوران نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان استان مازندران را  فاطمه بزرگی، مهیار هزارجریبی و  سید رضا عمرانی نسب تشکیل دادند.

بر اساس این گزارش بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی «دختر بوته گوجه‌فرنگی» به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش «من دیگه خوابم نمیاد» به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش «چه حکمتی است در این مردن» به کارگردانی محمدجواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش «جادوی سیاه» به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش «آبگیری برای زندگی» به کارگردانی رضا اسماعیل‌زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی نفرات برگزیده بر اساس آراء داوران معرفی شدند.

 با رأی هیئت داوران نمایش‌های «جادوی سیاه» به کارگردانی  سمانه غزائیان  از شهرستان بهشهر و نمایش «من دیگه خوابم نمیاد» به کارگردانی محسن عظیمی پویا از شهرستان چالوس به‌عنوان دو نمایش برگزیده معرفی شده  و به جشنواره کشوری راه یافتند.

در بخش بروشور با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از طراح بروشور نمایش «من دیگ خوابم نمیاد» طیبه محجوب از شهرستان چالوس تقدیر به عمل آورد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش موسیقی به نمایش« جادوی سیاه»اثر ماهان ژاله و یاسمن عسگری اهدا شد.

مقام سوم در بخش طراحی و ساخت عروسک به نمایش « یه فکر بکر» اثر بیتا مرغوب  از شهرستان تنکابن – مقام دوم این بخش به نمایش« جادوی سیاه» از سمانه غزائیان  از شهرستان بهشهر و مقام اول نیز به محسن عظیمی پویا برای  نمایش« من دیگه خوابم نمیاد » از شهرستان چالوس رسید.

 مقام سوم در بخش طراحی صحنه و دکور  به نمایش «آبگیری برای زندگی» اثر رضا اسماعیل‌زاده از شهرستان رامسر – مقام دوم  به نمایش «من دیگه خوابم نمیاد» از محسن عظیمی پویا   از شهرستان چالوس و مقام اول به سمانه غزائیان برای  نمایش «جادوی سیاه» از شهرستان بهشهر اختصاص یافت.

هیئت داوران نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودک و نوجوان  در بخش  بازیگری با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از بازیگر نمایش «دختر بوته گوجه‌فرنگی» اثر بهار جامی تقدیر به عمل آورد.

مقام سوم  بخش بازیگری به‌صورت مشترک به بازیگر نمایش «جادوی سیاه» رضوانه نجفی از شهرستان بهشهر، و بازیگر نمایش «آبگیری برای زندگی» مارال شاه مرادی از شهرستان رامسر رسید که با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شدند.

مقام دوم بخش  بازیگری نیز به‌صورت مشترک  به بازیگر نمایش «دختر بوته گوجه‌فرنگی» نرگس صالحی  از شهرستان ساری و بازیگر نمایش «جادوی سیاه» ثمین کلاگر از شهرستان بهشهر  رسید.

مقام اول این بخش  نیز به وانیا فخاری  برای نمایش« جادوی سیاه » از شهرستان بهشهر اهدا شد.

هیئت داوران در بخش عروسک‌گردانی هیچ انتخابی نداشت وبا اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارکردان  نمایش «دختر بوته گوجه‌فرنگی» ناهید رادخواه از شهرستان ساری  تقدیر به عمل آورد.

بر همین اساس، مقام سوم بخش کارگردانی  اهدا شد به کارگردان نمایش« من دیگه خوابم نمیاد» محسن عظیمی پویا از شهرستان چالوس – مقام دوم بخش  کارگردانی  به کارگردان  نمایش« جادوی سیاه» سمانه غزائیان  از شهرستان بهشهر اهدا شد.

هیئت داوران هیچ اثری را حائز رتبه کارگردانی اول  ندانست

در بخش نویسندگی هم هیئت داوران به‌منظور حمایت از نمایشنامه‌های بومی با رعایت رویکردهای جشنواره از نویسنده نمایشنامه «من دیگه خوابم نمیاد» از محسن عظیمی پویا از شهرستان چالوس با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد و  مقام سوم نیز به نویسنده نمایشنامه «جادوی سیاه» سمانه غزائیان از شهرستان بهشهر رسید.

لازم به ذکر است برگزاری دو کارگاه آموزشی با تدریس مهیار هزارجریبی، نقالی و شعرخوانی از برنامه‌های جانبی این جشنواره بود که مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.