49پارک علم‌و فناوری در کشور داریم/رشد اشتغال دانش‌بنیان در کشور
49پارک علم‌و فناوری در کشور داریم/رشد اشتغال دانش‌بنیان در کشور
به گفته خیرالدین تعداد 49 پارک علم و فناوری در سطح کشور داریم که در مجموع تعداد  246مرکز رشد فعال وجود دارد.

به گزارش ندای تجن– معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رؤسای پارک علم و فناوری در گفت وگو با ندای تجن، گفت:  براساس تفاهم نامه با معاونت وزارت جهادکشاورزی قرار شد تاتعداد 10دهکده فناوری و نوآوری در سطح کشور با همکاری پارک‌های علم و فناوری و سازمان جهادکشاورزی استان ها انجام شود که با توجه به اینکه در استان مازندران مرکز رشد تخصص کشاورزی نداشتیم این مرکز افتتاح شد تا پس از استقرار شرکت‌ها به دهکده ارتقا دهیم.

علی خیرالدین با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی همه واحدهای فناور بحث اراضی و زیرساخت‌ها است، افزود: از مسئولان مازندران می خواهیم کمک کنند و اراضی مناسب در اختیار پارک قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز بازدیدی از اراضی پارک علم و فناوری مازندران داریم تا به تصمیم نهایی برسیم، ادامه داد:تعداد 49 پارک علم و فناوری در سطح کشور داریم که در مجموع تعداد  246مرکز رشد فعال وجود دارد.

خیرالدین با بیان اینکه حدود 10هزار و 700واحد فناور در سطح کشور وجود دارد که 1هزار و 700شرکت دانش بنیان در پارک ها مستقر هستند، افزود:در سال گذشته حدود 65هزار اشتغال داشتیم که امسال با رشد غیرمنتظره در جهت اشتغال دانش بنیان به 90هزار افزایش یافته است.

نداکلائی