اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه مازندران
اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی اجرا می‌شود. به گزارش ندای تجن […]

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی اجرا می‌شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگویی با اشاره به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه بقاع متبرکه به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا 12 کارگاه تولید ماسک در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی شده است، افزود: اوقاف و امور خیریه مازندران از نخستین روزها پای کار مقابله با ویروس کرونا بوده و در بقاع متبرکه استان اقدام به توزیع ماسک، دست‌کش، محلول ضدعفونی، بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده کرونا کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای مانور سلامت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت، ایجاد بستر مناسب برای مشارکت عمومی در حوزه سلامت، غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی و کمک به نظام سلامت کشور اجرا می‌شود.

حیدری از مشارکت بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در اجرای مانور سلامت در بقاع متبرکه مازندران خبر داد و افزود: در این طرح قرار است بقاع متبرکه که تولید ماسک داشتند به صورت رایگان ماست بین زائرین توزیع کنند و هم توزیع بسته‌های شوینده و ضدعفونی کننده بین زائران را در نظر داریم.

وی بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در این طرح در صورت امکان آزمایش قند خون، فشار، ویزیت رایگان از زائرین و مجاورین بقاع متبرکه انجام شود و با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از زائرین صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در نظر داریم در راستای اجرای این مانور از پرستارانی که در بخش کرونایی حضور داشتند تجلیل کنیم، گفت: پیش از این نیز ادارات اوقاف و امور خیریه از پرستاران بخش کرونایی تجلیل به عمل آورده بودند و در شهرستان نور نیز تعدادی از پرستاران کرونایی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات از محل موقوفات دریافت کردند.

انتهای پیام/