میزبانی دانشگاه کشاورزی مازندران:دومین نشست امنیت غذایی کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود
میزبانی دانشگاه کشاورزی مازندران:دومین نشست امنیت غذایی کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود

عضو هیأت علمی دانشگاه کشاورزی مازندران از برگزاری دومین نشست امنیت غذایی کشور به صورت مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خبر داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه کشاورزی مازندران از برگزاری دومین نشست امنیت غذایی کشور به صورت مجازی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران خبر داد.

عبدالله درزی در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری مازندران با اشاره  به برگزاری نخستین نشست امنیت غذایی کشور در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، اظهار کرد: دومین نشست از سلسله نشست های امنیت غذایی با عنوان “امنیت غذایی کشور دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه به جهت حساسیت موضوع از محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در این نشست دعوت کردیم، افزود: مهندس فرامک عزیز کریمی،مدیر کل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست حضور دارد.

قربانعلی نعمت زاده استاد دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری دیگر سخنران این نشست است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از مازندران،دبیر نشست امنیت غذایی کشور در دانشگاه علوم کشاورزی ساری پیش از این به چالش‌های ایجاد شده اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات موجود برای تامین نیاز آبی در برخی از نقاط کشور، ضروری است که در سیستم تولید فعلی تغییرات جدی ایجاد شود، روند فعلی تولید پایدار نبوده و ادامه آن باعث تخریب منابع و نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کشور می‌شود.

دبیر همایش امنیت غذایی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به مشکلاتی که تقریبا همه مناطق کشور برای تامین نیاز آبی محصولات کشاورزی وجود دارد، استفاده فراتر از توان اکولوژیک یک منطقه باعث مهاجرت گسترده افراد شده و کشاورزانی که روزی عملکرد چندین تن در هکتار داشتند در حال حاضر برای تولید مایحتاج غذایی خود هم دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌های کارشناسان نسبت به خودکفایی در محصولات کشاورزی، افزود: باید بپذیریم در تولید برخی محصولات به ویژه گوشت قرمز به عنوان محصولی با ردپای آب بسیار زیاد، محدودیت های جدی طبیعی وجود دارد و لازم است راهکارهای معقولی برای اصلاح ساختارها با تمرکز بر تولید محصولاتی متناسب با توان اکولوژیکی کشور انجام شود.

درزی خاطر نشان کرد: در بحث تولید ما باید به جای طرح خودکفایی بحث جایگزین کردن برای الگوی تولید را مد نظر قرار دهیم،با ایجاد کشت‌های جایگزین می‌توانیم قابلیت‌های خودمان را در تولید محصولاتی که توانایی مناسب تولید داریم افزایش داده و همچنین زمینه صرفه جویی آب را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری مازندران دومین نشست تخصصی امنیت غذایی کشور عصر روز سه شنبه از ساعت ۱۴ الی ۱۶ برگزاری می‌شود.

علاقمندان برای حضور در این نشست به این آدرس اینترنتی مراجعه کنند.

https://adobe.sanru.ac.ir/fs

لطفا پس از ورود، روی گزینه  Open in browser کلیک کنید و به عنوان مهمان وارد شوید.