اهمیت برنامه‌ریزی مؤثر و خلاقانه دستگاه‌های عضو کمیته هفته ملی کودک مازندران
اهمیت برنامه‌ریزی مؤثر و خلاقانه دستگاه‌های عضو کمیته هفته ملی کودک مازندران

با نزدیک شدن به هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰؛ نشست هم‌اندیشی روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک در استانداری مازندران برگزار شد که مدیرکل اجتماعی و فرهنگی مازندران بر برنامه ریزی خلاقانه برنامه های هفته ملی کودک تاکید کرد.

با نزدیک شدن به هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰؛ نشست هم‌اندیشی روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک در استانداری مازندران با نزدیک شدن به هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰؛ نشست هم‌اندیشی روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک در استانداری مازندران برگزار شد که مدیرکل اجتماعی و فرهنگی مازندران بر برنامه ریزی خلاقانه برنامه های هفته ملی کودک تاکید کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، نخستین نشست هم‌اندیشی برنامه‌ریزی روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک با حضور دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان در اداره‌کل امور اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد.

بر همین اساس جلسه با حضور؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان- آموزش و پرورش- فرهنگ و ارشاد اسلامی- بهزیستی- نیروی انتظامی- محیط زیست- تبلیغات اسلامی- صدا و سیما- بهداشت و درمان و کمیته امداد تشکیل شد و  با ریاست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نسبت به تشکیل کمیته گرامی‌داشت هفته ملی کودک و برنامه‌ریزی و اقدام برای این هفته به بحث و گفتگو پرداخت.

علی رجبی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با تقدیر از نقش کانون پرورش فکری در برگزاری این نشست اظهار داشت: کودکی از مهم‌ترین دوران زندگی انسان است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی کودکان را زیرساخت‌ جامعه عنوان کرد و افزود: توفیق جوامع در برنامه‌ریزی و توجه به حوزه‌ی کودکان است، لذا همانگونه که ما آینده را از بزرگان به دست گرفته‌ایم، می‌بایست به شایستگی تحویل آینده‌سازان کشور دهیم.

رجبی با اشاره به اینکه خود عضو کانون پرورش فکری بوده است به نقش موثر و شخصیت‌ساز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره داشت و تاکید کرد: برنامه‌ها و فضای کانون باعث رشد و تبلور شخصیت در بچه‌ها خواهد شد به گونه‌ای که چهره‌های بزرگی از کانون رشد و ظهور یافتند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به اهمیت برنامه‌ریزی موثر و خلاقانه دستگاه‌های عضو کمیته هفته ملی کودک مازندران اشاره کرد و خواستار توجه و دقت نظر آنان در اطلاع‌رسانی و تبلیغات این برنامه‌ها برای خانواده‌ها شد.

وی بر همین اساس خواست تا دستگاه‌های عضو این کمیته با هماهنگی و هم‌افزایی نسبت به برگزاری برنامه‌های شاخص و فراگیر در طول هفته ملی کودک اقدام نمایند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران نیز در این نشست ضمن تقدیر از اهتمام مدیرکل امور اجتماعی استانداری در برگزاری این جلسه، کودکان را اصلی‌ترین سرمایه‌های ملی عنوان کرد و افزود: همانطور که ما محصول تربیت گذشتگان هستیم نقش مهمی در تربیت آیندگان نیز خواهیم داشت و بر این اساس، ما موظف به حفظ و پرورش این سرمایه‌های ارزشمند و الهی هستیم.

محمدعلی یزدان‌شناس شعار امسال هفته‌ی ملی کودک را « حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» عنوان نمود و ضمن قرائت روزشمار این هفته گفت: با توجه به تقارن این هفته با ایام ربیع الاول، رویکرد و سیاست‌گذاری این ایام مبتنی بر تولید برنامه‌های شاد و پر نشاط خواهد بود.

وی توجه به حقوق کودکان را یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه کشور دانست و خاطر نشان ساخت: ما مسئول پیگیری مطالبات کودکان هستیم، لذا می‌بایست با طراحی و انجام برنامه‌های مفید و موثر در جهت توسعه زیرساخت‌ها و احقاق حقوق کودکان  اقدام نماییم.

یزدان شناس به برخی از برنامه‌های شاخص کانون در هفته‌ی ملی کودک نیز اشاره داشت و از افتتاح چند پروژه- برگزاری جشنواره‌های هنری- برنامه تولیدی چرخ و فلک- پیک مهر و صدها برنامه استانی در این هفته خبر داد.

او در ادامه بیان داشت: مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان نیز در قالب تشکیل کمیته کودک و نوجوان با حضور دستگاه‌های همسو در این خصوص فعالیت خواهند داشت.

معاون فرهنگی کانون مازندران نیز در ادامه به تشریح برنامه‌های کانون و برنامه‌های پیشنهادی برای سایر دستگاه‌های عضو پرداخت.

در این جلسه سایر نمایندگان عضو کمیته هم  با ارایه برنامه‌های پیشنهادی خود به بحث و گفتگو پرداختند .