معرفی برگزیدگان مسابقه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد
معرفی برگزیدگان مسابقه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد

برگزیدگان مسابقه کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد معرفی شدند.

برگزیدگان مسابقه کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد معرفی شدند.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایرنا، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نخستین مسابقه رسانه‌ای کارزار رسانه و پیشگیری دیروز یکشنبه در استانداری مازندران و پس از نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد و برگزیدگان این رویداد رسانه‌ای معرفی شدند.

این رویداد رسانه‌ای با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و خانه مطبوعات استان برگزار شد و برگزیدگان آن با حضور تعدادی از مدیران استان از جمله استاندار، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران و سایر مسئولان مرتبط تجلیل شدند.

استاندار مازندران در این مراسم ضمن قدردانی از اهالی رسانه مازندران بابت تولید آثار رسانه‌ای در راستای پیشگیری از اعتیاد و آگاه‌سازی جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها باید موضوع مواد مخدر را به اشکال مختلف و به صورت مستمر مد نظر قرار دهند. توجه به همه اجزای آسیب‌های ناشی از اعتیاد و آگاهی‌بخشی جامعه یکی از نکات مهمی است که انتظار داریم همواره و در طول سال مورد توجه اصحاب رسانه قرار داشته باشد و محدود به رویدادهای اینچنینی یا مناسبت‌هایی مانند هفته مبارزه با مواد مخدر نباشد.

احمد حسین‌زادگان افزود: نگاه‌مان به رسانه در کمک به حل مسائل اجتماعی و فرهنگسازی در جامعه هرگز زینتی و شعاری نیست و همواره یکی از اولویت‌های ما پیوست رسانه‌ای در همه بخش‌ها به ویژه حوزه‌های اجتماعی بود. چون به اثرگذاری این موضوع کاملا واقف و معتقدیم.

وی اظهار کرد: اگر قرار است موضوع یا فرهنگی را در استان نهادینه کنیم باید پیام‌مان را به درستی به مردم انتقال دهیم و در این مسیر رسانه‌ها اصلی‌ترین ابزار محسوب می‌شوند. خوشبختانه رسانه‌های ما نیز اشراف و دانش لازم را دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: البته طبیعتا نمی‌توانیم با چند خبر و مطلب  اثرگذار باشیم و باید یک فرآیند مستمر و جریان رسانه‌ای ایجاد شود که همه اجزای مرتبط با اعتیاد مورد توجه قرار بگیرد.

تعامل رسانه‌ها با فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: نخستین بار است که در استان یک مسابقه رسانه‌ای ویژه پیشگیری از اعتیاد و با هدف تولید محتوا در این حوزه برگزار می‌شود و امیدواریم که این اقدام بهانه‌ای شود تا اصحاب رسانه بر میزان توجه خود به تولید محتوا در حوزه آسیب‌های اعتیاد و پیشگیری از آن بیفزایند.

عباس زارع افزود: بنا به دلایل متعدد میزان نفوذ رسانه‌های رسمی در جامعه نسبت به گذشته کاهش یافته و جامعه عمدتا با رسانه‌های مجازی در ارتباط است. با این حال رسانه‌های رسمی با تولید محتوای کیفی مهم‌ترین منابع خبری و اطلاعاتی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از برگزیدگان این کارزار رسانه‌ای و همه اصحاب رسانه استان درخواست می‌کنیم که آثار تولید شده مرتبط با اعتیاد را از صفحه‌های خودشان یا کانال‌ها و صفحه‌های اجتماعی در اختیار کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان فضای مجازی قرار دهند تا اثرگذاری این تولیدات رسانه‌ای در جامعه بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: بیان آسیب‌ها و هشدارها با زبان هنر و رسانه برای جامعه اثرگذاری بسیار بیشتری از تشریح آن توسط مسئولان و دستگاه‌ها دارد. به همین دلیل انتظار داریم اصحاب رسانه استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد به شیوه‌های مختلف و در قالب‌های گوناگون محتوای اثرگذار و با کیفیت تولید کنند.

۶۰ اثر ویژه پیشگیری از اعتیاد

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران نیز در این مراسم از تولید و ارسال ۶۰ اثر رسانه‌ای در حوزه‌های خبر و مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، عکس، تیتر، چندرسانه‌ای، گزارش و طنز به دبیرخانه این رویداد خبر داد و گفت: اصحاب رسانه استان با تولید آثار متنوع سعی کردند بخشی از توان حرفه‌ای خود را به بهانه این رویداد رسانه‌ای در حوزه پیشگیری از اعتیاد به کار بگیرند و خوشبختانه آثار مناسبی نیز دریافت شد.

عشرت کراری افزود: در آثار دریافت شده از جنبه‌های مختلفی به پدیده شوم اعتیاد توجه شده که نشان دهنده نگاه همه‌جانبه و غیرمحدود اهالی رسانه استان به آسیب‌های اجتماعی است.

وی اظهار کرد: تلاش شد تا با همکاری و همراهی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران و برگزاری این کارزار رسانه‌ای بخشی از توان اصحاب رسانه استان در تولید محتوای کیفی و اثرگذار نشان داده شود و با داوری آثار که توسط دکتر عنایت داوودی و آقای علی یوسفی انجام شد نیز جوایزی به پاس این همراهی برای برگزیدگان در نظر گرفته شود.

بنا بر اعلام هیات داوران نخستین مسابقه کارزار رسانه‌ای «رسانه و پیشگیری از اعتیاد در مازندران»، برگزیدگان این مسابقه به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند:

 گزارش:

اول: مائده مطهری‌زاده از روزنامه خبر شمال با اثر اعتیاد را هر وقت از زندگی‌تان جدا کنید، برنده‌اید

دوم: حسین احمدی از آوای خزر با اثر قلیان؛ توهم پرستیژ

سوم: مجتبی قربانی از بلاغ نیوز با اثر وقتی اراده دست به کار می‌شود

 شایسته تقدیر: سید نوید ساداتی از خبرگزاری ایسنا با اثر مواد در دسترس شماست، احتیاط کنید

خبر و مصاحبه:

اول: اشکان جهان‌آرای از خبرگزاری ایرنا با اثر ناگفته‌های اعتیاد در مازندران

دوم: قدسیه‌سادات شعبان‌پور از ریحان‌نیوز با اثر رهایی از قفس اعتیاد

سوم: زری طاهری از خبرگزاری فارس با اثر: افزایش ۷۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در مازندران/ درمان ۶ هزار معتاد با داروهای آگونیست

کسب دو رتبه برتر ایرنا مازندران در کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد

یادداشت و مقاله:

اول: عبدالرضا عزیزکمالی از کمال‌آنلاین با اثر اعتیاد را دریابیم

دوم: محمدحسین ملایی کندلوسی از خبرگزاری موج با اثر رسانه‌ها فرصتی عظیم برای هم‌افزایی در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد

سوم: زهرا صادقی از خبر شمال با اثر اهمیت نه گفتن

تیتر:

 اول: حسین احمدی از آوای خزر با اثر قلیان، توهم پرستیژ

دوم: علیرضا نوری کجوریان از خبرگزاری مهر با اثر پشت پرچین اعتیاد تباهی است

 سوم: یاسر معافی از پایگاه خبری بلاغ با اثر روزگاری که سیاه نشد

بخش چندرسانه‌ای:

«روزگاری که سیاه نشد» اثر یاسر معافی از پایگاه خبری بلاغ رتبه نخست را کسب کرد و سایر آثار شرایط جشنواره را نداشتند.

بخش عکس:

اول: بهروز خسروی از نورفوتو با اثر افزایش اعتیاد و تکدی‌گری

دوم: احسان فضلی اصانلو از خبرگزاری ایرنا

 سوم: اکبر قاسم‌پور از خبرگزاری شبستان با اثر در دام اعتیاد، سلام به زندگی

طنز اجتماعی:

هومن حکیمی از روزنامه خبرشمال با اثر «چرتی پرتی حرف»

پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن این موفقیت را به تمامی همکاران رسانه تبریک عرض می نماید.