اخلاق حرفه‌ای، مهم ترین ویژگی یک آشپز است
اخلاق حرفه‌ای، مهم ترین ویژگی یک آشپز است
شمس معتقد است که داشتن اخلاق حرفه‌ای و پاسخگویی به مردم مهم ترین ویژگی یک آشپز است


مدیر رشته آشپزی در مسابقات ملی مهارت با بیان اینکه از نظر داوران همه کسانی  که در مسابقات شرکت کردند، برنده هستند، گفت:شرکت‌کنندگان با حضور در مسابقات  شجاعت خود را نشان داده و خود را به محک امتحان گذاشتند که همین موضوع دارای ارزش است.

 اقدس شمس که سابقه حضور در هیجده دوره مسابقات ملی مهارت را در رزومه خود دارد، به اهمیت داشتن مهارت در میزان موفقیتی که افراد در جایگاه‌های مختلف به دست می‌آورند، اشاره کرد وافزود: هر چقدر آموزش و استانداردهای آن در حوزه یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای  حضور در مسابقات ملی مهارت به روزتر شود، موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در طول دو سال شیوع بیماری کرونا آموزش‌های مهارتی کمی سست شده است، ادامه داد:برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در مازندران با میزبانی اداره کل آموزش فنی‌و حرفه‌ای که فرصتی برای نوجوانان فراهم کرد تا توانایی خود را بسنجند، جای قدردانی دارد.

شمس داشتن اخلاق حرفه‌ای را به عنوان مهم‌ترین ویژگی یک آشپز عنوان کرد و افزود:به روز بودن و آگاهی داشتن نسبت به آداب و رسوم هر منطقه لازمه کار آشپزی است؛ شاید در داخل کشور، آشپز را در آشپزخانه ببینیم اما در سایر کشورها اگر مشتریان توضیحی درباره کیفیت یا مواد افزودنی غذا نیاز داشته باشند، موظف به پاسخگویی است.

این کارشناس به بیان توضیحاتی درباره موارد مورد توجه برای شرکت کنندگان ایرانی مسابقات جهانی مهارت اشاره کرد و گفت:  مهارت‌هایی، مانند: دانستن زبان انگلیسی، نحوه برقراری ارتباط مناسب با سایر شرکت کنندگان و داوران و داشتن مدیریت زمان برای حضور و کسب موفقیت در مسابقات جهانی دارای اهمیت است.