گلایه اعضای صنف از راه‌اندازی غیراصولی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح ساری/مسئولان استان حمایت کنند
گلایه اعضای صنف از راه‌اندازی غیراصولی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح ساری/مسئولان استان حمایت کنند
ذات الهی در گفت‌و گو با ندای تجن از مشکلات اعضای صنف اتحادیه خوار بار و لبنیات ساری گفت و خواستار حمایت مسئولان در کمک به قشر کسبه محلی شد.

به گزارش ندای تجن- رییس اتحادیه خوار بار و لبنیات ساری در گفت و گو با ما با بیان اینکه اعضای صنف اتحادیه خوار بارو لبنیات شهرستان ساری به صورت متغیر از 3 تا 6هزار نفر هستند، گفت:در حال حاضر اعضا از فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر گلایه دارند.

یعقوب ذات الهی با اشاره به اینکه ۵۰الی ۶۵فروشگاه زنجیره‌ای  خارج از محدوده خیابان و حتی در کوچه و پس کوچه‌ها هم راه‌اندازی شدند، افزود:اعتقاد داریم که راه‌اندازی فروشگاه براساس اصول و در مکان مناسب باشد تا حداقل مغازه‌داران دچار آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه بارها از فروشگاه‌های زنجیره ای گلایه کردیم اما پاسخ مناسبی دریافت نکردیم، ادامه داد: با بازگشایی هر فروشگاه، حدود ۱۵تا ۲۰مغازه‌ تعطیل می‌شود  که نتیجه آن مشکلات مالی خانواده و آسیب‌های اجتماعی ومهمتراز همه، افزایش  بیکاری در سطح جامعه است که بزرگترین دغدغه رهبر انقلاب و همین طور دولت جدید محسوب می‌شود.

ذات‌الهی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰نفراز اعضای صنف خواربار و لبنیات نامه نوشتند و خواستار تجمع برای رفع مشکلات خود شدند، گفت: دراتحادیه اجازه تجمع را ندادیم وعلی‌رغم اینکه با بیشتر رؤسای خواربارولبنیات درارتباط هستیم  اما هنوز  راهی برای حل این مشکل پیدا نکردیم.

رییس اتحادیه خوار بار و لبنیات ساری بیان کرد: در نهایت مشکلات را به صورت مکتوب به مسئولان اتاق اصناف شهرستان،کمیسیون نظارت استان، نماینده‌های مردم در مجلس شهرستان،دفتر فرمانداری،دفتر استانداری،نماینده ولی فقیه در مازندران و اتاق اصناف ایران ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته از ارسال نامه، اقدامی در جهت کمک به اعضای صنف صورت نگرفت، افزود:خواستار رسیدگی مسئولان به مشکل اعضای اتحادیه هستیم.

رییس اتحادیه خواربار و لبنیات شهرستان ساری بابیان اینکه افزایش تورم سبب ضرر به اعضای صنف می شود، گفت: با توجه به اینکه کالاهای صنف خواروبار و لبنیات برخلاف بسیاری از اتحادیه‌های دیگر دارای قیمت و تاریخ مصرف است ،افزایش قیمت بی رویه محصولات یکی دیگر از چالش‌های کاری صنف است که امیدواریم در دولت جدید راه‌کاری برای آن اندیشیده شود.

ذات الهی با بیان اینکه اتحادیه صنف خوار بار و لبنیات تابع دستورات مسئولان رده‌های بالا اتاق اصناف ایران است، گفت: از مسئولان می‌خواهیم تا در حل مشکلات به ما کمک کنند.

لازم به ذکر است، نامه ارسالی به مسئولان در دفتر تحریریه ندای تجن موجود است و در صورت درخواست مخاطبین منتشر می‌شود.