اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی آداب و رسوم مازندرانی/مسئولان از گالش منزل حمایت کنند
اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف معرفی آداب و رسوم مازندرانی/مسئولان از گالش منزل حمایت کنند
مدیر اقامتگاه بوم گردی عشایری گالش منزل به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دوران کرونا با هدف معرفی آداب و رسوم مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای پیشبرد اهداف اقامتگاه نیاز به حمایت مسئولان و همین‌طور اقشار مختلف مردم داریم تا بتوانیم فعالیت خود را ادامه دهیم.

به گزارش ندای تجن-نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری «گالش منزل» از سال 97 با همت« علی اکبر ابراهیمی تلوباغی»,  و خانواده ایشان در محل روستای تلوباغ شهرستان ساری راه اندازی شد .

 علی اکبر ابراهیمی تلوباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ما هدف از راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی گالش منزل را معرفی آداب و رسوم و توانمندی‌های روستا و درآمدزایی‌‌‌ تولیدکنندگان بومی عنوان کردو ادامه داد:این اقامتگاه دارای 5اتاق با ظرفیت 30 نفر پذیرای تمامی اقشار مختلف مردم و گردشگران استان است.

مدیراقامتگاه بوم‌گردی گالش منزل افزود:پس از شیوع بیماری کرونا در کشور  برنامه‌های فرهنگی بسیاری در راستای اهداف این بوم‌گردی برگزار شد که می‌توان به  ضبط موزیک ویدیو «تشک لاک‌کتن» به همراه گروه موسیقی« آوای تبری» درجهت حفظ موسیقی فولکور مازندران  و مستند( بسیار سفر باید کرد )که ازشبکه مستند وجام جم و ۵تهران با هدف معرفی موسیقی، بازی‌های بومی و غذاهای محلی مازندران پخش شد، اشاره کرد.

ابراهیمی به همکاری اعضای خانواده در انجام فعالیت‌های اقامتگاه اشاره کرد که در همین راستا کارهایی، مانند: پرورش گوسفندو مرغ محلی، پخت انواع ترشی و مربا، در کنار اجرای تورهای طبیعت گردی و  بازی‌های محلی انجام می‌شود.

وی از ایجاد نخستین مجموعه گیاهان دارویی استان و آمادگی در برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با گیاهان دارویی و نحوه مصرف آن در محل اقامتگاه بوم‌گردی گالش منزل خبرداد و گفت: خوشبختانه راه‌اندازی این اقامتگاه به رونق اشتغال‌زایی مردم روستای تلوباغ کمک کرده است و در حال حاضر 10نفر به صورت مستقیم و 50نفر هم به صورت غیرمستقیم با اقامتگاه بوم‌گردی عشایری گالش منزل همکاری دارند.

ابراهیمی تلوباغی برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 را فرصتی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان اعلام کرد که نیاز است نسبت به تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان اقدام، تا شأن مازندران حفظ شود.

وی به چالش‌های پیش روی اقامتگاه بوم‌گردی گالش منزل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا و عوامل ناشی از آن، کسب درآمد و جذب گردشگر برای ما سخت شده است که نیاز به حمایت مسئولان و همین طور اقشار مختلف مردم داریم تا بتوانیم فعالیت خود را ادامه دهیم.

به گزارش ندای تجن- علاقه‌مندان به حضور در اقامتگاه بوم‌گردی گالش منزل، شرکت در تور طبیعت گردی و سایر برنامه‌های آن می‌توانند با شماره‌های( ۰۹۹۰۴۷۶۶۷۶۵)آقای ابراهیمی و(۰۹۳۶۴۲۳۶۲۵۵)آقای یزدان مهر تماس بگیرند.