نمایندگان مردم مازندران در مجلس، رویداد2022 را جدی بگیرند
نمایندگان مردم مازندران در مجلس، رویداد2022 را جدی بگیرند

آیت‌الله محمدی لائینی در نشست مجمع نمایندگان مازندران به رویداد ساری 2022 اشاره و تأکید کرد که نمایندگان مردم مازندران در مجلس، رویداد گردشگری اکو را جدی بگیرند.

به گزارش ندای تجن- آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی صبح شنبه در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان مازندران که با حضور مسئولان استانی، فرماندار و شهردار ساری و با محوریت رویداد2022 برگزار شد، بر لزوم آماده شدن شرایط برای این رویداد تأکید کرد و گفت: تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این رویداد مهم و ضروری است.

وی با مهم برشمردن این رویداد بین‌المللی از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی خواست تا با جدیت بیشتر پای‌کار آمده و در میزبانی این رویداد مهم و معرفی جاذبه‌های تاریخی، بومی، فرهنگی و گردشگری مرکز استان به کشورهای عضو اکو نقش ایفا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: سرمایه‌های ملی و میراثی قابل‌توجه‌ای در مازندران و مرکز استان وجود دارد که می‌تواند در این فرصت به‌دست‌آمده از آن برای معرفی به کشورهای عضو اکو و دیگر کشورها استفاده کرد.

عباسعلی رضایی نیز در این نشست ضمن قدردانی از شهرداری ساری در میزبانی از پرفسور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو ، این دیدار را فصل مشترک مرکز استان با کشورهای عضو اکو دانست و امضای تفاهم‌نامه بین شهرداری ساری و موسسه فرهنگی اکو را باهدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود میان شهرداری ساری و موسسه فرهنگی اکو و همچنین پاسداشت میراث فرهنگ غنی و مشترک از دستاوردهای این سفر عنوان کرد.

فرماندار ساری بر لزوم تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها در جهت فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب برای رویداد گردشگری اکو تأکید کرد و گفت: معرفی تاریخ و فرهنگ غنی مازندران و ساری به کشورهای عضو اکو از اهداف مهم این رویداد است بنابراین باید با همکاری هم تلاش کنیم تا این میزبانی به نحو شایسته و در خور مردم استان برگزار شود.

وی افزود: احداث پارک اکو در منطقه صفرآباد باهدف توسعه گردشگری، بهسازی پارک جنگلی سکوتپه، راه‌اندازی دبیرخانه شهر خلاق و برنامه‌ریزی برای احیای ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی شهر ازجمله اقدامات مهم شهرداری ساری برای میزبانی شایسته از رویداد 2022 محسوب می‌شود.

رضایی تصریح کرد: برای رویداد 2022 تمامی دستگاه های اجرایی پای کار باشند تا بتوانیم میزبانی شایسته برای این اتفاق مهم باشیم.

  • منبع خبر : شهرداری ساری