نمایشگاه فعالیت بسیج  مازندران با عنوان «اسوه »بازگشایی شد
نمایشگاه فعالیت بسیج  مازندران با عنوان «اسوه »بازگشایی شد
همزمان با آغاز هفته بسیج نمایشگاه " اسوه " امروز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و فرمانده سپاه استان در محل حسینیه عاشقان کربلا واقع در میدان امام خمینی ( ره ) ساری گشایش یافت.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه در قالب ۶۰ غرفه عمومی و تخصصی فعالیت های بسیج مازندران ،از امروز تا پنجم آذرماه در حسینیه عاشقان کربلا ساری دایر است و علاقمندان می تواند  صبح‌ها از ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر از ۱۵ تا ۲۰ از این محل بازدید داشته باشند.

در این نمایشگاه پایگاه‌های چندعرصه‌ای بسیج شامل تعلیم و تربیت، علمی پژوهشی، فرهنگی، نمایشی ، غرفه های اقتصاد مقاومتی و  بسیج طلاب فعالیت های خود را به نمایش گذاشته اند.

طبق برنامه ستاد گرامیداشت هفته بسیج سپاه کربلا مازندران از بازدیدکنندگان درباره عملکرد غرفه‌ها نظرسنجی می‌شود و غرفه‌های برتری که توسط مردم داوری می شوند نیز تجلیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اظهار این  خدمات اجتماعی و مردمی بسیجیان باید تداوم و گسترش بیابد ،گفت: بسیج درعین حال اگر لازم باشد در  خدمات نظامی نیز مرد میدان است ، چراکه تجربه و سابقه بسیج در جمهوری اسلامی نشان داده است که بسیجیان برندگان بازی جنگ سخت درمقابل هر دشمنی هستند.

حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی بسیج  را مقدس و کارآمدی در همه عرصه ها توصیف کرد و افزود: به برکت بسیج مقاومت ،امرو ز بسیج مردمی در کشورهای اسلامی منطقه نیز تقویت شده است، چراکه عقب نشینی و ضعف در بسیج معنی ندارد ،ورود مردم به حوزه دفاع و جهاد در خدمت صادقه تحت عنوان بسیج را باید به تمام کشورهای دنیا صادر کنیم.

امام جمعه ساری با بیان این که بسیج را در همه حوزه ها به ویژه در فرهیختگان ، دانشگاهیان ،آموزش و پرورش و ادارات را نیز جدی تر بگیریم ، بیان داشت: بسیج باید در جلوگیری از فساد های ادرای نیز ورودی جدی کند. به طور یقین با کارکرد جهادی و بسیجی  درهمه حوزه ها ؛مملکت به توسعه و رشد می رسد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این مراسم به فعالیت  یک میلیون و ۳۰۰هزار نفری بسیجیان در چهار هزارو  ۲۰۰پایگاه مقاومت استان اشاره کرد و گفت: با همت بسیجیان طرح های محرومیت زدایی را در استان با جدیت پیگیری و عملیاتی می کنیم.

سردار سیاوش مسلمی با بیان این که سپاه کربلا مازندران از ابتدای سال جاری ۲ هزارو ۴۰۰ طرح محرومیت زدایی را با هفت هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف در دست اجرا دارد ، ادامه داد: بیشترین طرح ها مربوط به ساخت یکهزارو  ۴۰۰ واحد مسکونی محرومان است که یکهزارو ۱۵۰ واحد متعلق به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان است.

وی گفت: طبق برنامه از امروز با آغاز هفته بسیج ،۹۶ طرح عمرانی محرومیت‌زدایی با ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نامگذاری شده است.