کیفیت آثار ارسالی به جشنواره بیشتر از کمیت اهمیت دارد/ بیان رمز موفقیت خبرنگاران در جشنواره‌های سراسری
کیفیت آثار ارسالی به جشنواره بیشتر از کمیت اهمیت دارد/ بیان رمز موفقیت خبرنگاران در جشنواره‌های سراسری
دبیر سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر از شرکت کنندگان درخواست کرد تا به کیفیت بیشتر از کمیت آثاری که برای سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال می‌کنند توجه کنند.

حسین احمدی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری ندای تجن با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره رسانه ای با محتوای دفاع مقدس در استان مورد توجه نبود، گفت: سازمان بسیج رسانه با راه اندازی جشنواره رسانه ای ابوذر توانست این خلاء را پر کند.

احمدی با بیان اینکه برای نخستین بار در مازندران سایت جشنواره را با نشانی« aboozarmaz.ir» آماده کردیم تا شرکت‌کنندگان آثار خود را مستقیم برروی سامانه بارگزاری کنند، افزود: اهالی رسانه می‌توانند آثار خود را در قالب  خبر، گزارش، مصاحبه، ‏یادداشت و مقاله، تیتر، عکس، کاریکاتور، اینفوگرافیک و موشن گرافیک در سامانه قرار دهند.

وی اضافه کرد: سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در بخش‌های دفاع مقدس، کرونا و کمک مؤمنانه، مطالبه‌گری و امیدآفرینی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، مدیریت مصرف و صرفه جویی، محیط زیست و گردشگری، مسایل صنفی خبرنگاران است و همین‌طور بخش ویژه درباره علامه حسن زاده آملی، که از بهترین اثر تقدیر می‌شود.

دبیر سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر گفت: هر خبرنگار می‌تواند در دو بخش و هر بخش سه اثر را که  در دوره زمانی ابتدای آذر سال ۱۳۹۹ لغایت ۲۰ آذر ۱۴۰۰ را در سامانه بارگزاری کند، از شرکت کنندگان می‌خواهیم تا به کیفیت بیشتر از کمیت آثاری که برای سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال می‌کنند توجه کنند.

احمدی به کمبود منابع مالی سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر اشاره کرد و ادامه داد: در صورت دریافت منابع مالی، تلاش می‌کنیم تا کتاب جشنواره را چاپ و در اختیار اهالی رسانه استان قرار دهیم.

دبیر سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه یکی از موضوع‌های چالش برانگیز شرکت آثار کپی منتشر شده در اخبار و گزارشات  جشنواره‌ها بود، گفت:در ابتدای این جشنواره  آثار کپی ارسال شده پالایش و حذف می‌شود تا شبهه‌ای در نتایج داوری وجود نداشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه داوری آثار جشنواره یک کار تقریبا سلیقه‌ای است که گاهی احساسات داور برروی نتایج تاثیرگذار خواهد بود به طوری که اگر یک اثر از سوی چند داور بررسی شود نتایج متفاوتی اعلام می‌شود، ادامه داد: با هدف داوری منصفانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد خواستیم  مکاتباتی با مرکز مطالعات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد داشته باشد تا از داوران این مرکز که از لحاظ علمی و تجربی مهارت دارند، استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سئوال ما درباره رمز موفقیت او در جشنواره‌های متعدد کشوری، گفت: رمز موفقیت یک خبرنگار در جشنواره‌ها در ابتدا همت و پشتکار زیاد است، در گام بعدی حضور میدانی در محل سوژه و تهیه گزارشات میدانی، می‌توانم بگویم هر جایی که گزارشم گره‌ای از مشکلات مردم را باز کرد، در جشنواره هم مورد توجه قرار گرفت.

احمدی با بیان اهمیت مطالعه کتاب  در پیشرفت کار خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه دایره واژگان ما محدود است حتما مطالعه را در لیست برنامه‌های خودمان قرار دهیم، چون اغلب خبرنگارانی که رتبه‌های برتر کسب می‌کنند اهل مطالعه هستند.

وی در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بابت همراهی و همکاری در برگزاری سومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر تشکر کرد.