نخستین جلسه هم‌اندیشی احیا و بازتولید پوشاک سنتی مازندران برگزار شد/دعوت از نخبگان حوزه طراحی پوشاک سنتی
نخستین جلسه هم‌اندیشی احیا و بازتولید پوشاک سنتی مازندران برگزار شد/دعوت از نخبگان حوزه طراحی پوشاک سنتی
در جلسه هم اندیشی احیا و بازتولید لباس سنتی مازندران قرار شد تا از اساتید و سرمایه گذاران حوزه طراحی و تولید پوشاک سنتی مازندران دعوت به عمل آید.

به گزارش ندای تجن_نخستین جلسه هم اندیشی جهت احیاء و باز تولید پوشاک سنتی مازندران در راستای اهداف رویداد بین المللی ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ دیروز ۴آذرماه در محل سالن همایش اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران برگزار شد.

در این نشست پس از بیان اهداف رویداد توسط علی ماهفروزی دبیر اجرایی پایتخت گردشگری ، هنرمندان هنرهای نمایشی و فعالان عرصه پوشاک سنتی سخنان مبسوطی در خصوص راهکارهای شناخت پوشاک اصیل مازندران بیان کردند.

پس از هم اندیشی با اساتید حوزه تولید لباس سنتی قرار شد تا کارگروه پوشاک مازندران در راستای اهداف رویداد تشکیل شود و موضوعاتی از قبیل بازتولید لباس اصیل مازندرانی با تکیه بر مدارک تاریخی در دو سوی شرق و غرب استان مورد توجه قرار گیرد.

همچنین برخی از هنرمندان با توجه به شرایط خاص فرهنگی و نگاه جوانان به حوزه پوشاک بر تهیه لباس‌های کلاسیک و مدرن بر اساس ظرفیت های لباس سنتی موضوعات مهمی را بیان داشتند .
این جلسه با تشکیل کارگروه ودعوت از تمام ایده پردازان حوزه پوشاک در کل استان به کار خود پایان داد .
جلسات کارگروه پوشاک سنتی تا یک ماه منتهی به مهرماه به صورت دوهفته یک بار برگزارخواهد شد و ازتمام اندیشمندان متخصص حوزه پوشاک وسرمایه گذاران این عرصه دعوت به عمل می آید.

تصاویر ارسالی از طرف آقای رحمان زاده
  • منبع خبر : صادق فرجی