شورای مهارت به سمت توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز استان برود
شورای مهارت به سمت توانمندسازی نیروی انسانی مورد نیاز استان برود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: در تمام مشاغل و واحدهای صنفی و تولیدی باید خدمات کار مطابق با استاندارد لازم و وجدان و تقوای کاری باشد بنابراین شورای مهارت باید به سمت توانمندسازی نیروی انسانی مناسب و مورد نیاز واحدهای خدماتی، گردشگری و صنعتی برود.

به گزارش ندای تجن– حسن خیریان پور در جلسه شورای مهارت که امروز صبح در محل سالن جلسات استانداری مازندران برگزار شد، گفت: عملکرد  آموزش‌های غیررسمی در سطح استان  مطلوب است، قطعا آموزش غیررسمی در مراکز فنی و حرفه‌ای هم به لحاظ امکانات وهم اساتید شرایط لازم را دارد.
وی هدف از برگزاری جلسات شورای مهارت را  توانمندسازی نیروی انسانی اعلام کرد که دارای ابعادمختلفی است به طوری که آموختن حرفه مناسب در کنار ایجاد اعتماد به نفس، تقویت نبوغ ، فناوری، استانداردسازی  و خدمات کار بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر اهمیت حضور نماینده اداره کل استاندارد استان در جلسات شورای مهارت تاکید کرد و افزود:  در تمام مشاغل و واحدهای صنفی و تولیدی باید خدمات کار مطابق با استاندارد لازم و وجدان و تقوای کاری باشد بنابراین شورای مهارت باید به سمت توانمندسازی نیروی انسانی مناسب و مورد نیاز واحدهای خدماتی، گردشگری و صنعتی برود.
وی با بیان اینکه بارها بر برگزاری دوره‌های آموزشی  مهارتی تقاضا محور در استان تاکید شد، گفت: لازم است تا اتاق اصناف  مشارکت کند و رشته‌های مورد نیاز برای آموزش‌های مهارتی را اعلام کند تا براساس نیاز جامعه رشته‌های مهارت‌آموزی برنامه‌ریزی و تدریس شود.
خیریان پور با اشاره به اینکه مهارت آموزی را به سمت مدرک گرایی سوق ندهید، ادامه داد:فردی که دوره مهارت آموزی را می‌گذارند هم از لحاظ علمی و هم عملی توانایی انجام کار را دارد و باید قادر باشد تا نیازهای بازار را پاسخگو باشد.

وی بر ترویج رعایت وجدان کاری در ذهن نیروهای دارای مهارت استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه استاندارد نقش فراگیری در تمام زمینه‌ها دارد،  لازم است تا استانداردهای مهارتی در تمامی بخش‌ها، مانند ساختمان، کار، صادرات و نیروی انسانی در ادارات و دستگاه@های اجرایی تقویت شود.

خیریان پور  با بیان اینکه تعدادنیروی بیکار ، تحصیلات آنان و نیازهای جامعه سنجیده شود، افزود: دستگاه‌های محوری ماتند سازمان جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پای کار بیایند تا در مهارت آموزی مشارکت کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه 186واحد صنعتی در تملک بانک‌ها بود که تاکنون 116 واحد از تملک بیرون و به چرخه تولید بازگشتند، افزود: این واحدهای تولیدی نیاز به نیروی انسانی ماهر دارند که باید تامین شود.
وی به بیان ظرفیت‌های استان در بخش بنادر، نیروی دریایی پرداخت و ادامه داد:استاندار بر پیگیری راه‌اندازی اتوبوس دریایی تاکید دارد ، از طرفی 3فرودگاه در استان داریم که ظرفیت خوبی برای راه اندازی تاکسی هوایی در سطح استان است.
خیریان پور با اشاره به اینکه مازندران یک استان گردشگر پذیر است، گفت: قطعا خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های دریایی و هوایی باید بر روی آموزش نیروی انسانی توانمند در بخش صادرات متمرکز شود.
وی افزود: لازم است تا کمیته‌های تخصصی زیر نظر شورای مهارت استان تشکیل شود تا تمام جوانب اجرایی و حقوقی و قانونی پیشنهادات در کمیته‌ها بررسی شود.