نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مازندران در آمل افتتاح شد/ شتاب دهنده‌های بومی با هزینه خود شرکت کردند
نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مازندران در آمل افتتاح شد/ شتاب دهنده‌های بومی با هزینه خود شرکت کردند
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری مازندران به مناسبت هفته پژوهش ( 17 تا 18 آذرماه) و با مشارکت دستگاه‌های اداری، شرکت‌های دانش بنیان و فناور، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، شرکت‌های تولیدی ، برپا شد که در سال جاری شتاب دهنده های بومی با هزینه خود شرکت کردند.

به گزارش ندای تجن به نقل از سفیر هراز،افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان استان مازندران با هدف کمک به افزایش سهم فناوری از تولید تا خالص استان در مراسمی با حضورمدیران استانی و شهرستانی  در محل نمایشگاه دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل برگزار شد.

علی معتمدزادگان، رئیس پارک علم و فناوری مازندران در این مراسم با اشاره به رونمایی 7 محصول به خبرنگاران گفت:  آخرین دوره نمایشگاه در سال ۹۸ برگزار شد، سال گذشته مراسمی نداشتیم، امسال هم با امادگی دانشگاه شما یک مراسم با شرایط کرونا گرفتیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها در شرایط کرونا به مشکل برخوردند، عنوان کرد: در دو سال شرایط کرونا شرکت‌های به سختی زنده ماندند، برخی از شرکت‌ها که باید دورهم جمع می‌شدند یکی از این شرکت‌ها بعد تعطیلی مدارس با ۲۵۰ نماینده در کشور در عرض یک هفته به صفر رسیدند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: ساخت ماسک یا ضدعفونی کننده را از جایی دیگر می‌آوردیم، توانستیم تامین منابع کنیم و ۸۰ درصد نیاز بیمارستان‌ها را تامین کنیم، دستگاه‌های ساخت ماسک درست کردیم، باید تشکر کنیم از شرکت‌های که در این فضا امدند و این دوران را سپری کردند.

وی مازندران را جزو استان‌های پیش رو دردانش بنیان خواند و اظهار کرد: مازندران جز سومین استان شروع کننده  پارک علم و فناوری است و بهترین صنعت را در این سه سال نوشتیم که این بخاطر پیگیری‌های رئیس برنامه ریزی استان بود.

معتمدزادگان ادامه داد: ۵۰ تا شرکت و ۳۰ درصد ظرفیت استان مازندران در این نمایشگاه شرکت کردند که به خاطر شرایط کرونایی ببشتر نمی شد و امسال میزبان بخش خصوصی هستیم، این سالن با پول نفت ساخته نشده است،  این‌ها با پول نفت کار نمیکنند.

وی تصریح کرد:امسال هفته پژوهش اتفاق خوبی افتاد شتاب دهنده باید از استان های دیگر می آمد که دردسرها و هزینه خود را داشت ، امسال سه شتاب دهنده بومی داریم که با هزینه خودشان آمدند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به سرمایه گذاری در بخش خصوصی،گفت: این خیلی مهم است که در حوزه فناوری پول دربیاوریم، ولی از آن مهم تر این است که این پول را دوباره در حوزه فناوری خرج کنیم و وسوسه خرید سکه و دلار نباشد.

وی با بیان حمایت های دولت در شرکت های دانش بنیان افزود: امسال صندق توانسته ده‌ها میلیارد تومان منابع ملی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد و کمک‌شان کند که می‌تواند نقطه تحول و اثرگذاری بسیار بزرگی باشد.

رییس پارک علم و فناوری مازندران خاطرنشان کرد:در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهش  استان  دایر شد و شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارد و تدارک برنامه‌های جانبی متنوع از مزیت های بارز نمایشگاه امسال است.

علیرضا شریعت اظهار داشت : استان مازندران و مخصوصا شهرستان آمل ظرفیت‌های بسیاری در زمینه شرکت‌های فناور و دستاوردهای علمی نخبگان دارد، برگزاری این نمایشگاه می تواند نقش مهمی در معرفی نخبگان و  جذب مخاطبان بیشتر برای بازدید نمایشگاه باشد.

همچنین بیان کرد: مجموعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری  است که محصول دانش بنیان، در این نمایشگاه عرضه شده و با توجه به سفارش رهبر معظم انقلاب در رابطه با اتکا به دانش داخلی در این نمایشگاه اتکای به جوانان و ثمره آن عرضه شد.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری مازندران به مناسبت هفته پژوهش ( 17 تا 18 آذرماه) و با مشارکت دستگاه‌های اداری، شرکت‌های دانش بنیان و فناور، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، شرکت‌های تولیدی ، برپا شد .

این نمایشگاه چهار شنبه ، در دانشگاه شمال آغاز به کار کرد تا فردا 18 آذرماه سال جاری برای بازدید علاقه مندان دایر است.