نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی کم‌سرمایه‌بر در استان برگزار می‌شود
نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی کم‌سرمایه‌بر در استان برگزار می‌شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از برگزاری  نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی کم سرمایه بر طی روزهای 24و 25آذرماه سال جاری  در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قائمشهر خبرداد و افزود: این نمایشگاه را در 12غرفه راه اندازی کردیم که به معرفی 75شغل کم سرمایه می‌پردازد.

به گزارش ندای تجن-سید حسین درویشی با اشاره به اینکه در سطح کشور بیش از 80رشته و مهارت ارزان قیمت با سرمایه کم  از 50تا 200میلیون ریال شناسایی شد، گفت: در تلاش برای برگزاری نمایشگاه‌هایی در سطح استان هستیم تا این رشته‌ها را به دانش آموزان و دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها معرفی کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از برگزاری  نخستین نمایشگاه فرصت‌های شغلی کم سرمایه بر طی روزهای 24و 25آذرماه سال جاری  در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای قائمشهر خبرداد و افزود: این نمایشگاه در گروه‌های شغلی مانند صنایع پوشاک، صنایع چوب، شیلات، کشاورزی و گردشگری در 12غرفه راه اندازی کردیم و در حال معرفی 75شغل هستیم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی ظرفیت‌های مراکز آموزشی است، گفت: در برخی از غرفه‌ها اطلاعات به صورت کاغذی درباره رشته‌هایی، مانند آی‌تی داده می‌شود و در برخی غرفه‌ها مانند خیاطی هم یک کارآفرین با دستگاه و تجهیزات لازم به صورت زنده شغل را به مردم معرفی می کند.

درویشی با اشاره به فعالیت 20مرکز دولتی و 786 مرکز آزاد آموزشی در استان، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، میزان اعتبار اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای از منابع 2.5 تا 3میلیارد بود و در طول این مدت به 80آموزشگاه مجوز دادیم که 400میلیون تومان سرمایه از این محل افزوده شد.

درویشی با بیان اینکه در گذشته اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به افراد مهارت دیده با معرفی به بانک، تسهیلاتی پرداخت می‌کرد، گفت: در حال حاضر افراد متقاضی تسهیلات ارزان قیمت که از قشر ضعیف جامعه هستند به عنوان مددجو کمیته امداد و بهزیستی از طرف آنان به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی افزود:بخشی از افراد مهارت دیده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنند که معمولا برای تایید افراد از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استعلام می‌گیرند؛بخش دیگری از افراد با معرفی در کارگروه اشتغال براساس الزامات باید تعداد معین شغل و منابع ایجاد کنند تا کارگروه به آنان تسهیلات پرداخت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای‌گفت: پیشنهادی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به هیات دولت دادیم تا از محل منابع بند الف تبصره 18با معاونت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منابعی برای سازمان در نظر بگیرند که مهارت آموزان ما از محل آن منابع به بانک معرفی شوند.

عکس تزیینی است