نظام‌نامه نهضت پاکسازی در حال تدوین است/لزوم تلاش بیشتر بخشداری‌ها برای انجام نهضت پاکسازی مازندران
نظام‌نامه نهضت پاکسازی در حال تدوین است/لزوم تلاش بیشتر بخشداری‌ها برای انجام نهضت پاکسازی مازندران
معاون امور عمرانی استاندار مازندران بر فعالیت بیشتر بخشداری‌ها برای انجام نهضت پاکسازی مازندران تاکید کرد .

به گزارش ندای تجن-مهدی رازجویان در نشست خبری امروز ظهر با فعالان رسانه استان با موضوع شتاب نهضت پاکسازی در استان با بیان اینکه موضوع زباله یکی از دغدغه‌های استاندار در زمان معارفه بود،گفت:با توجه به اینکه مازندران روزانه میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است نیاز به پاکیزه بودن استان وجود دارد؛از طرفی می‌توانیم با استفاده از ظرفیت گردشگری امکانات را افزایش و ماندگاری گردشگران را بیشتر کنیم.
رازجویان با اشاره به اینکه اقامت گردشگران در مدت زمان بیشتر سبب رشد اقتصاد استان می شود، افزود:در همین راستا لازم است تا اقداماتی در جهت افزایش اعتبار در بخش جمعیت شناور و فراهم سازی زیرساخت‌های متناسب با آن انجام دهیم.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات زباله نیاز به فرهنگ سازی برای نریختن آن توسط شهروندان است، ادامه داد: هر کسی این کار را باید از خودش شروع کند.
رازجویان افزود: در حال حاضر عملکرد شهرداری‌ها رضایت بخش بود اما بخشداری‌ها باید فعال شوند تا در حاشیه راه‌های جاده‌ای زباله نبینیم.
معاون امور عمرانی استاندارمازندران با اشاره به نقش صداوسیما و سایر رسانه‌ها در زمینه فرهنگ سازی برای کاهش معضل زباله، افزود: کانالی با عنوان صدای مردم توسط واحد روابط عمومی استانداری ایجاد شد تا مستندات حوزه زباله اطلاع رسانی شود.
رازجویان با بیان اینکه فعالیت های نهضت پاکسازی استان به صورت موقتی است و ادامه می یابد، گفت:نظام نامه ای درباره لزوم فعالیت تمام نیروها برای انجام پاکسازی در حال تدوین است که بزودی به فرمانداران و سایر مسئولان ابلاغ می شود .
وی بابیان اعلام رضایت مردم درباره پاکسازی شهرها، ادامه داد:بزودی کانالی برای فعالان رسانه ای و برقراری ارتباط بیشتر برای کمک به نهضت پاکسازی زباله راه‌اندازی می شود.
رازجویان در پاسخ به سئوالی درباره راه کارهای استانداری در حوزه رفع مشکلات زباله با اشاره به اینکه ۲۸ مرکز دفن زباله با قدمت ۵۰ساله در استان وجود دارد، افزود: در مکان‌هایی مانند جنگل الیمالات شهرستان نور چندسال که زباله ریخته می شود و هر کدام از شهرداران سازه هایی ساختند که دچار رانش شد و از بین رفت.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه طرح جامع پسماند چندسال گذشته تصویب شد ، گفت: ما برروی چند مورد از طرح متمرکز شدیم  به طوری که در سال های ۹۸و ۹۹ به دلیل مطالبه کردن اعتبار استان 10برابر سال های قبل شد ودر سال 98 اعتبار  120میلیارد تومان برای زباله گرفتیم .

رازجویان با اشاره به اینکه همین مطالبات سبب راه اندازی زباله سوز شهرستان نوشهر شد، اضافه کرد:این زباله سوز ضعف‌هایی دارد اما کار خود را انجام می‌دهد و بزودی فرآیند تولید برق آن، برای فروش به دولت تکمیل می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر بازدیدی از محل ساخت زباله سوز ساری داشتم که متوجه کاهش انجام عملیات به دلیل کمبود بودجه شدم، ادامه داد: با تهران صحبت کردیم تا ۶۰میلیارد بودجه برای این زباله سوز در نظر بگیرند که ۱۵میلیارد آن بزودی به حساب شهرداری ساری ریخته می شود.