میزبانی امامزاده سید حسین (ع) از زائران خارجی
میزبانی امامزاده سید حسین (ع) از زائران خارجی
به گفته ستوده ئیان امامزاده سید حسین (ع) میزبان مسافرانی از کشورهای خارجی است.

به گزارش ندای تجن-قاسم ستوده ئیان  با بیان اینکه در زمان پیش از کرونا میزبان مسافران از سراسر کشور در زائرسرا و مهمان سرای آستانه امامزاده سید حسین (ع) بودیم، گفت:در طول سال برنامه های مشترک اجتماعی، فرهنگی و قرآنی  با همکاری شورا و شهرداری شیرود داریم که در شهرستان انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس امامزاده سید حسین (ع) با توجه به سیاست سازمان اوقاف و امورخیریه اقدام به تشکیل مرکزی با عنوان افق«  اجتماعی، فرهنگی و قرآنی» کرده است، ادامه داد:تمام برنامه ها و کمک به نیازمندان با مشارکت شهر انجام می دهیم و این روند ادامه دارد.

مدیر مرکز اجتماعی، فرهنگی، قرآنی افق به  زائرینی که از کشورهای خارجی مهمان امامزاده سید حسین (ع) شیرود می شوند اشاره کرد و افزود: شناسایی ملیت زائران به واسطه نذوراتی که در داخل ضریح انداختند و تاکنون از کشورهای اروپایی وآمریکا بودند.

مدیراجرایی آستان مبارکه امامزاده سید حسین (ع) شهر شیرود  بیان کرد: با هدف آگاهی رسانی به زائران از نذورات خارجی اسکن کردیم و در داخل ضریح قرار دادیم تا مردم ببینند .

وی با اشاره به اینکه پرچم کشورهای بازدیدکننده از امامزاده را در داخل دفتر قرار دادیم که تاکنون بیش از 10کشور شده است، گفت: 3روز گذشته از شهر بمبئی هند بازدیدکننده داشتیم .

ستوده ئیان  با بیان اینکه شهید شیرودی متولد  روستای بالاشیرود به عنوان قهرمان ملی نامیده شده است، افزود: ما بواسطه ارزش‌های جمهوری اسلامی و شهرداری و شورا موضوع شهدا را تکمیل کردیم و براساس جلسه با شهرداری و شورا بنا داریم مزار 20شهید از جمله شهید شیرودی را بازسازی کنیم.

وی ابراز علاقه‌مندی کرد که با توجه به اینکه شیرود تنها شاهراه ارتباطی میان شرق و غرب استان است آستان امامزاده سید حسین (ع) می تواند در حوزه گردشگری با فعالان رسانه‌ای به منظور معرفی ظرفیت‌های این شهر همکاری کند.