کشاورزان مناطق سردسیر از دریافت تهسیلات محروم شدند/تاکید بر لزوم همراهی بانک‌ها با مردم در ارائه خدمات
کشاورزان مناطق سردسیر از دریافت تهسیلات محروم شدند/تاکید بر لزوم همراهی بانک‌ها با مردم در ارائه خدمات
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، گفت: جلوگیری از پرداخت وام‌های خُرد در ماه‌های پایانی سال منطقی نیست.باید توجه کرد در مناطق سردسیر کشاورزان در حال حاضر هیچگونه درآمدی ندارند و از دریافت تسهیلات نیز محروم شده‌اند.

به گزارش ندای تجن-رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عدم پرداخت وام‌های خُرد از سوی بانک‌ها در ماه‌های پایانی سال و سختگیری در پذیرش ضامن و وثیقه، گفت: بر اساس مقررات بانک‌ها باید موضوع یارانه متقاضیان را در دریافت تسهیلات به عنوان ضمانت قبول کنند و صاحبان خانه‌های روستایی بدون سند را برای دریافت با مشکل روبرو نکنندبه عنوان وثیقه قبول کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه بانک‌ها طی سال‌های گذشته مقررات در زمینه تسهیل مسیر دریافت وام‌های خرد را اجرایی نکرده است، ادامه داد: وزیر امور اقتصاد در زمینه روان‌سازی پرداخت تسهیلات اقدامات خوبی داشته و نمایندگان مردم در مجلس نیز از این تصمیمات حمایت می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک‌‌ها نیز در جریان بررسی لایحه بودجه توقعاتی در راستای افزایش سرمایه دارند، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا سرمایه بانک‌ها در سال آینده برای پرداخت تسهیلات خرد ارزان قیمت افزایش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولین بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی باید بر اجرای صحیح مصوبات مجلس در حوزه پرداخت تسهیلات خرد نظارت کنند، گفت: جلوگیری از پرداخت وام‌های خرد در ماه‌های پایانی سال منطقی نیست. در مناطق سردسیر کشاورزان در حال حاضر هیچگونه درآمدی ندارند و از دریافت تسهیلات نیز محروم شده‌اند.

زارع با تاکید بر لزوم همراهی بانک ها با مردم در ارائه خدمات، در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات خرد و ارزان قیمت در ماه‌های پایانی سال از سوی نمایندگان مردم در مجلس انجام می‌شود، این تسهیلات موانع موجود در مسیر امور جاری مردم را برطرف می‌کند.