اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور پس از ۲سال/واکسن زده‌ها به اردو می‌روند
اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور پس از ۲سال/واکسن زده‌ها به اردو می‌روند
رییس سازمان بسیج دانشجویی مازندران از اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور پس از دو سال خبرداد و گفت:دانشجویان اعزامی باید دو دز واکسن کووید _۱۹ را تزریق کرده باشند و جواب آزمایش پی سی آر آنان منفی باشد.


به گزارش ندای تجن_امیر سادات کرمی امروز صبح در جمع خبرنگاران استان در محل سالن اجتماعات سازمان بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه لازم است تا ارتباط مستقیم میان کنشگران اجتماعی و اصحاب رسانه استان باشد، گفت: بسیاری از مطالبات درباره پروژه‌های نیمه کاره استان با کمک رسانه‌ها پیگیری می شود.

رییس سازمان بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به دو عملیات ویژه در طول ماه جاری، افزود:برنامه عملیات فرهنگی اعزام دانشجویان به اردوی راهیان نور یکی از عملیات‌ها است.
وی با بیان اینکه به مدت دو سال از برکت راهیان نور برخوردار نبودیم، ادامه داد: در سال جاری به خاطر حمایت دولت و روند خوب در انجام واکسیناسیون این برنامه اجرا می شود.
کرمی تزریق حداقل دو دوز واکسن کووید _۱۹و داشتن جواب آزمایش منفی پی سی آر را از شرایط اعزام عنوان کرد و گفت: در حدود ۱۳۵۸ نفر از بیشتر دانشگاه‌های استان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.
وی با اشاره به حضور یک نیروی مسلح برای تامین امنیت دانشجویان در هر اتوبوس، اضافه کرد:در تلاش برای هماهنگی بازدید از پالایشگاه نفت و پژوهشگاه رویان هستیم تا در حاشیه اردو انجام دهیم.
کرمی بیان کرد: دانشجویان در قالب ۳۹کاروان که ترکیبی از ۲۳کاروان خانم و ۱۶کاروان آقا هستند از تاریخ ۱۶الی ۲۲اسفند به اردو اعزام می شوند که دوره برگزاری به مدت ۵روز است و در تاریخ ۲۷اسفند به پایان می رسد.
عملیات دوم سازمان بسیج دانشجویی مربوط به خدمات رسانی و فعالیت گروه‌های جهادی است.
وی با بیان اینکه ۱۷گروه جهادی در شهرهای مختلف استان به خدمات رسانی مشغول هستند، افزود:برخی گروه‌ها به انجام پروژه‌های درون استان و برخی هم برون استانی را انجام می دهند.

حسن اولاری مسئول گروه قرارگاه جهادی شهید بلباسی نیز در ادامه با بیان اینکه از سال ۹۶فعالیت خود را شروع کردیم،گفت:رنگ آمیزی ۳مدرسه در منطقه محروم کیاسر در فرودین ماه سال ۱۴۰۱ برنامه ما است که ۳۰نفر را اعزام می کنیم.
سید عرفان هدایتی ،مسئول گروه جهادی شهید عارف کاید خورده شهرستان تنکابن هم با اشاره به اینکه۴سری کمک مومنانه به ارزش ۵۰میلیون تومان در سال جاری داشتیم،افزود:بسیج دانشجویی شهرستان از ابتدای امسال ساخت یک خانه محروم را کلید زد که تا اخر امسال درست می شود.
وی با اشاره به انجام پروژه آبرسانی در منطقه تنکابن، ادامه داد:۱هزار عدد آب معدنی و ۲هزار بسته نان بین مردم پخش کردیم.
هدایتی با بیان اینکه تا ابتدای تابستان اردوهای پزشکی را در روستاهای بالادست تنکابن انجان می دهیم، افزود:۲۰۰میلیون تومان ارزش تقریبی داروهایی که تا ابتدای تابستان مصرف می شود که با همکاری سپاه و اداره بهداشت تامین می شود.

امیرحسین دلیری،مسئول گروه جهادی فتح با بیان اینکه چندسال هست که به صورت میدانی در سطح استان خدمات رسانی می کنیم، گفت:در نوروز ۱۴۰۰در مناطق کردستان ساخت ۳۰سرویس بهداشتی را به انجام رساندیم.
وی با اشاره به اینکه قبل از اعزام افراد برای اردو، ماموریت شناسایی مناطق محروم را انجام می دهیم، افزود:در خراسان رضوی خانواده محرومی بودند که چند سال در آخور گوسفند زندگی می کردند که ما شناسایی کردیم و در حال ساخت منزل برای آنان هستیم.
دلیری در پاسخ به سئوال ما درباره چرایی عدم حمایت از خانواده از طرف آستان قدس رضوی، گفت: با توجه به اینکه پدر خانواده مهاجر بود و سابقه اعتیاد داشت، این کار صورت نگرفت و به خاطر شرایط نامناسب خانواده، زمین را با هزینه خودمان خریداری کردیم.