بیش از ۴۰هزار پیام و تماس در سفر رئیس جمهور دریافت شد/بیشتر پیام‌ها معیشتی و اشتغال بود
بیش از ۴۰هزار پیام و تماس در سفر رئیس جمهور دریافت شد/بیشتر پیام‌ها معیشتی و اشتغال بود
استاتدار مازندران از دریافت بیش از ۴۰هزار پیام و تماس تلفنی در جریان سفر رئیس جمهور خبر داد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در برنامه مازرونی شو سیمای مرکز تبرستان دستاوردهای سفر رییس جمهور به مازندران را تشریح کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور با بیان این که برای بهره برداری مطلوب از سفر رئیس جمهور به مازندران سفرهای دیگر را مرور و آسیب شناسی کردیم، افزود: خروجی که از این سفر بدست آمد حاصل تلاش های مدیران تمامی دستگاه های اجرایی بود. از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان‌ که از یک ماه قبل تلاش های زیادی برای برگزاری این سفر انجام دادند و از تاکید ایشان بر داشتن برنامه برای انجام‌ سفر ریاست جمهور بهره مند شدیم و این مهم را اجرایی کردیم.

وی گفت: هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه های اجرایی و نمایندگان‌ مردم استان در مجلس شورای اسلامی، تشکل ها و نهادهای غیر دولتی در این سفر وجود داشت.

استاندار با اشاره به این که روش هایمان را دراین سفر برای تبیین‌ مسائل استان تغییر دادیم، اظهار داشت: بخشی از برنامه های رئیس جمهور را به بازدید میدانی از برخی مسائل و پروژه های مهم استان اختصاص دادیم چرا که در آستانه تحول اقتصادی در استان هستیم و نماد تحول بدون شک تجارت و صادرات است.

حسینی پور ادامه داد: در این راستا رئیس جمهور از بندر امیرآباد بازدید نمودند و تصمیمات خوبی اتخاذ شد و رئیس جمهور فرمودند بندر امیر آباد باید از ارکان تجارت ایران و اورآسیا باشد و در سفر آیت الله رئیسی به روسیه، رئیس جمهور این کشور، خواستار ارتقاء سطح تعاملات و ارتباطات تجاری با بندر امیر آباد شد که می تواند خبر خوبی برای استان مازندران باشد.

وی با بیان این که در کشورهای توسعه یافته یکی از مسائلی که در توسعه مورد توجه قرار می گیرد ترانزیت کالا و خدمات است و برای اولین بار در بندر امیرآباد مجوز احداث کارخانه پتروشیمی اخذ و روز گذشته کلنگ‌ زنی شد، گفت: این کارخانه ظرفیت ۵ هزار نفر نیروی کار را دارد و برای صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای منطقه از بندر امیرآباد هدف گذاری شده است و همچنین مجوز احداث کارخانه فولاد و مس در مجاورت بندر امیرآباد توسط یکی از شرکت های خارجی در زمین ۱۰۰‌ هکتاری بعد از ۶ سال اخذ شد که حق مردم مازندران بود.

استاندار با بیان این که هدفگذاری تولید سنگ آهن و ذغال سنگ و صادرات آن به کشور روسیه، هند و سایر کشورهای اطراف صورت پذیرفت که اتفاق بسیار بزرگی است و با این اقدام بدنبال تکمیل شرایط و اقدام بعدی در این راستا یعنی اعلام منطقه آزاد مازندران با نگاه توسعه صادرات هستیم، عنوان کرد: متاسفانه بدلیل برخی مسائل منفی که در مناطق آزاد اتفاق افتاد شاید برخی دلسوزان ما نگاه خوبی به منطقه آزاد ندارند ولی ما بر این هستیم ایجاد منطقه آزاد با پیوست فرهنگی باشد چرا که از نظر وجود نیروهای متدین و فداکار و متعهد استان توانمندی هستیم.

حسینی پور افزود: با توجه به محدودیت ها و شرایط کرونایی و وضعیت همه گیری اومیکرون که در آن قرار داریم ، رئیس جمهور نتوانستند به معنای واقعی کلمه ملاقات عمومی داشته باشند، ابراز داشت: مردم در نگاه آیت الله رئیسی، منزلت بسیار بالایی دارد و نگاه مردم برای ایشان بسیار مهم است، لذا براین اساس برنامه ریزی کردیم حرف های مردم را صادقانه و با صراحت بدون روتوش به استحضار رئیس جمهور برسانیم؛ به همین منظور بزرگترین سامانه ارتباط مردمی با ۱۵۰ کاربر را راه اندازی کردیم که بالاترین ظرفیت در کشور است و بالغ بر ۴۰ هزار تماس و پیام برای رئیس جمهور در یک روز ثبت شد و به همه شماره پیگیری داده شد.

وی گفت: این مرکز که در آن همکاران ما و جوانان استان فعالیت دارند، تحت نظارت دفتر رئیس جمهور قرار دارد. براساس بررسی و بازدید از این مرکز، ببشترین پیام های مردم معیشت و اشتغال است که این موضوع برای مسئولان پیام دارد.